T.C
KARAMAN VALİLİĞİ
85. YIL MİLLİ EGEMENLİK İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
2024 - 2028 STRATEJİK PLANI |
Karaman 2024
85. YIL MİLLİ EGEMENLİK İLKOKULU
Okul/Kurum Bilgileri
İli: KARAMAN |
İlçesi: MERKEZ |
||
Adres: |
İbrahim Hakkı Konyalı Mahallesi 110. Sokak No:5 |
CoğrafiKonum (link) |
https://www.google.com.tr/maps/place/85.+YIL |
Telefon Numarası: |
3382174043 |
FaksNumarası: |
3382174043 |
e-Posta Adresi: |
745086@meb.k12.tr |
Web sayfası adresi: |
http:// 85yil.meb.k12.tr |
Kurum Kodu: |
745086 |
ÖğretimŞekli: |
Tam Gün |
SUNUŞ
Geçmişten günümüze gelirken var olan yaratıcılığın getirdiği teknolojik ve sosyal anlamda gelişmişliğin ulaştığı hız, artık kaçınılmazları da önümüze sererek kendini göstermektedir. Güçlü ekonomik sosyal yapı, güçlü bir ülke olmanın ve tüm değişiklerde dimdik ayakta durabilmenin kaçınılmazlığı da oldukça büyük önem taşımaktadır. Gelişen ve sürekliliği izlenebilen, bilgi ve planlama temellerine dayanan güçlü bir yaşam standardı ve ekonomik yapı; stratejik amaçlar, hedefler ve planlanmış zaman diliminde gerçekleşecek uygulama faaliyetleri ile ( STRATEJİK PLAN ) oluşabilmektedir.
Okulumuz misyon, vizyon ve stratejik planını ilk olarak 2005 yılında belirlemiştir.
Okulumuz, daha iyi bir eğitim seviyesine ulaşmak düşüncesiyle sürekli yenilenmeyi ve kalite
kültürünü kendisine ilke edinmeyi amaçlamaktadır. Kalite kültürü oluşturmak için eğitim ve
öğretim başta olmak üzere insan kaynakları ve kurumsallaşma, sosyal faaliyetler, alt yapı,
toplumla ilişkiler ve kurumlar arası ilişkileri kapsayan 2024-2028 stratejik planı hazırlanmıştır.
Büyük önder Atatürk’ü örnek alan bizler; çağa uyum sağlamış, çağı yönlendiren öğrenciler yetiştirmek için kurulan okulumuz, geleceğimiz teminatı olan öğrencilerimizi daha iyi imkânlarla yetiştirip, düşünce ufku ve yenilikçi ruhu açık, Türkiye Cumhuriyetini çatısını daha yükseklere taşıyan bireyler olması için öğretmenleri ve idarecileriyle özverili bir şekilde tüm azmimizle çalışmaktayız.
85. Yıl Milli Egemenlik İlköğretim Okulu olarak en büyük amacımız yalnızca ilköğretim mezunu çocuklar yetiştirmek değil, girdikleri her türlü ortamda çevresindekilere ışık tutan, hayata hazır, hayatı aydınlatan, bizleri daha da ileriye götürecek nesiller yetiştirmektir. İdare ve öğretmen kadrosuyla bizler çağa ayak uydurmuş, yeniliklere açık, Türkiye Cumhuriyetini daha da yükseltecek gençler yetiştirmeyi ilke edinmiş bulunmaktayız.
85. Yıl Milli Egemenlik İlköğretim Okulu Stratejik Planı (2024-2028)’de belirtilen amaç ve hedeflere ulaşmamızın okulumuzun gelişimi ve kurumsallaşma süreçlerine önemli katkılar sağlayacağına inanmaktayız.
Planın hazırlanmasında emeği geçen Strateji Yönetim Ekibine öğretmen, öğrenci ve velilerimize teşekkür ederim.
Metin YILMAZ
Okul Müdür
BÖLÜM I: GİRİŞ ve PLAN HAZIRLIK SÜRECİ 8
Okulun Mevcut Durumu: Temel İstatistikler 10
Uygulanmakta Olan Planın Değerlendirilmesi 11
Yasal Yükümlülükler ve Mevzuat Analizi 13
Üst Politika Belgelerinin Analizi 16
Faliyet Alanları ile Ürün ve Hizmetlerin Belirlenmesi 16
Temel Bilgiler Tablosu 22
Okul Yerleşkesine Ait Bilgiler23
Donanım ve Teknolojik Kaynaklarımız 25
Paydaş Analizi 26
İç Paydaş Öğrenci Görüş ve Değerlendirme Anketi Sonuçları: 27
İç Paydaş Öğretmen Görüş ve Değerlendirme Anketi Sonuçları:28
İç Paydaş Veli Görüş ve Değerlendirme Anketi Sonuçları:29
GZFT (Güçlü, Zayıf, Fırsat, Tehdit) Analizi30
Gelişim ve Sorun Alanlarımız 33
BÖLÜM III: MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER
BÖLÜM IV: AMAÇ-HEDEF-GÖSTERGE VE STRATEJİLERE İLİŞKİN KARTLAR 37
Bütün bireylerin bedensel ve sosyal gelişimlerine yönelik faaliyetlere katılım oranını artırmak(İlkokul)
BÖLÜM VI: İZLEME VE DEĞERLENDİRME 50
85. Yıl Milli Egemenlik İlköğretim Okulunun stratejik planlama çalışmasına önce durum tespiti, yani okulun SWOT analizi yapılarak başlamıştır. SWOT analizi tüm idari personelin ve öğretmenlerin katılımıyla uzun süre bir çalışma sonucu ilk şeklini almış, varılan genel sonuçların sadeleştirilmesi ise okul yönetimi ile öğretmenlerden oluşan beş kişilik bir kurul tarafından yapılmıştır. Daha sonra SWOT sonuçlarına göre stratejik planlama aşamasına gelinmiştir. Bu süreçte okulun amaçları, hedefleri hedeflere ulaşmak için gerekli stratejiler ve eylem planı ve sonuçta başarı veya başarısızlığın göstergeleri ortaya konmuştur. Denilebilir ki SWOT analizi bir kilometre taşıdır okulumuzun bu günkü resmidir ve stratejik planlama ise bugünden yarına nasıl hazırlanmamız gerektiğine dair kalıcı bir belgedir. Stratejik Plan’da belirlenen hedeflerimizi ne ölçüde gerçekleştirdiğimiz, plan dönemi içerisindeki har yılsonunda gözden geçirilecek ve gereken yenilemeler yapılacaktır.
Çalışmaları yürüten ekip ve kurul bilgileri altta verilmiştir.
STRATEJİK PLAN ÜST KURULU
Üst Kurul Bilgileri |
Ekip Bilgileri |
||
Adı Soyadı |
Unvanı |
Adı Soyadı |
Unvanı |
Metin YILMAZ |
Okul Müdürü |
Halil TÜRKMEN |
Müdür Yardımcısı |
Mustafa BOZKURT |
Sınıf Öğretmeni |
Meryem DOĞAN |
Rehber Öğretmen |
Fatma ASICI |
Sınıf Öğretmeni |
Elif Ebru BAŞ |
İngilizce Öğretmeni |
Fadimana ALTUNTAŞ |
Anasınıfı Öğretmeni |
Fatma ASICI |
Sınıf Öğretmeni |
Ayşe SAYASLAN |
Okul Aile Birliği Başkanı |
|
|
Bakanlığımızın (Strateji Geliştirme Başkanlığı) 06.10.2022 tarihli ve E-66968699- 10.06.01-60162336 sayılı yazısı (Genelge No. 2022/21).
Millî Eğitim Bakanlığının (Strateji Geliştirme Başkanlığı) 06.10.2022 tarihli ve 2024-2028 Stratejik Plan Hazırlık Çalışmaları konulu E-66968699-10.06.01-60162336 sayılı Genelgesi (Genelge No. 2022/21) ve Karaman İl Milli Eğitim Müdürlüğünün İl Millî Eğitim Müdürlüğünün (Strateji Geliştirme Şube Müdürlüğü) 14.05.2024 tarihli ve E-99371540-604.01.01-102296631sayılı yazısı. Stratejik Planlama Çalışmaları kapsamında okul personelimiz içerisinden ‘’Stratejik Plan Üst Kurulu” ve “Stratejik Planlama Ekibi” kurulmuştur.
Okulumuzun Stratejik Planına (2024-2028) Stratejik Plan Üst Kurulu ve Stratejik Planlama Ekibi tarafından, çalışma ve yol haritası belirlendikten sonra taslak oluşturularak başlanmıştır. İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz tarafından gönderilen Stratejik Planlama ile ilgili evraklar Stratejik Planlama ekibimiz tarafından incelenmiştir. Stratejik Planlama süreci hakkında ekip bilgilendirilmiştir.
Önceden hazırlanan anket formlarında yer alan sorular katılımcılara yöneltilmiş ve elde edilen veriler birleştirilerek paydaş görüşleri oluşturulmuştur. Bu bilgilendirme ve değerlendirme toplantılarında yapılan anketler ve hedef kitleye yöneltilen sorularla mevcut durum ile ilgili veriler toplanmıştır.
Durum analizi bölümünde okulumuzun mevcut durumu ortaya konularak neredeyiz sorusuna yanıt bulunmaya çalışılmıştır.
Bu kapsamda okulumuzun kısa tanıtımı, okul künyesi ve temel istatistikleri, paydaş analizi ve görüşleri ile okulumuzun Güçlü Zayıf Fırsat ve Tehditlerinin (GZFT) ele alındığı analize yer verilmiştir.
Okulumuz 2005 yılında tamamlandığı için TBMM’nin açılışının 85. yılı nedeniyle 85. Yıl Milli Egemenlik İlköğretim Okulu adını almıştır. Kurucu Müdür olarak İsmail YAVUZASLAN atanmış, 1 yıl görev yaptıktan sonra kadrolu olarak Müdür Abdullah BAYRAK atanmış ve 6 yıl görev yaptıktan sonra Muharrem KERBALI 7 yıl okul müdürü olarak görev yapmıştır. Haziran 2020 de okulumuza müdür olarak atanan Metin YILMAZ okul müdürlüğü görevine devam etmektedir.
Okulumuz üç katlı binadan oluşmakta ve bünyesinde birer tane müdür odası, müdür yardımcısı odası, rehber öğretmen odası öğretmenler odası, İngilizce sınıfı, arşiv odası, 2 anasınıfı, 17 derslik, 4 erkek öğrenci tuvaleti, 4 kız öğrenci tuvaleti bir bayan öğretmen tuvaleti, bir erkek öğretmen tuvaleti, bir kooperatif odası ve kazan dairesinden oluşmaktadır. Isınma doğalgaz ile sağlanmaktadır.
Okulumuz eğitim - öğretim faaliyetlerine başladığı günden beri çağdaş eğitim- öğretim gerekleri; uygun fiziksel mekânların temini, eğitim - öğretim araç ve gereçlerinin sağlanması, eğitim - öğretim ve yönetim süreç standartlarının belirlenmesi ve en güzel şekilde yürütülmesi konusunda örnek teşkil etme yolunda güzel adımlar atmaktadır.
Uygulanmakta Olan Planın Değerlendirilmesi
2019-2023 Stratejik Planı Mevcut Durum Analizi Raporu, Stratejik Plan Kitabı ve Performans Programı kitapçığı olmak üzere 3 kitaptan oluşmaktadır. Stratejik Plan Hazırlık Süreci Durum Analizi, Geleceğe Yönelim, Maliyetlendirme, İzleme Ve Değerlendirme, olmak üzere 5 bölümden oluşmaktadır.
2019-2023 Stratejik Planında Durum Analizi, Paydaş Analizi, Yükümlülükler Ve Mevzuat Analizi, Kurum İçi Ve Dışı Analiz, Üst Politika Belgeleri ,GZFT (SWOT)Analizi, kullanılmıştır. 2019-2023 Stratejik Planı Yasal Yükümlükler Ve Mevzuat Analizi bölümü 652 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname esaslarına göre belirlenmiştir. 2019-2023 Stratejik Planı Okulun Tarihçesi, Okulun Mevcut Durumu, Paydaş Analizi, GZFT Analizi, Misyonumuz, Vizyonumuz, Temel Değerlerimiz, Eğitim ve Öğretime Erişim, Eğitim ve Öğretimde Kalitenin Arttırılması, Kurumsal Kapasite alanlarında gruplanmıştır.
2019-2023 stratejik planımız, Okul Müdürü Metin YILMAZ başkanlığında görevli öğretmenlerimizin katılımıyla yapılan toplantılarda, değerlendirilmiş ve sonuçları paylaşılmıştır. 2019-2023 stratejik planımızla birlikte hesap verilebilirlik anlayışı ile kaynakların etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde elde edilmesi ve kullanılması sağlanmış, stratejik yönetim anlayışı kurum kültürü olarak benimsenmiştir. Planlama, çalışmaları izleme, değerlendirme ve denetleme süreçleri önem kazanmıştır.
Değerlendirme raporu, 2019-2023 Dönemi Stratejik Planının 2023 yılı hedeflere ve hedeflere ait performans göstergelerine ulaşma oranları dikkate alınarak hazırlanmıştır. Raporda; stratejik planda belirlenmiş olan amaç ve hedefler, sorumlu birim ve performans göstergeleri bazında değerlendirilmiştir ve her bir performans göstergesi için performans hesaplaması yüzde olarak hesaplanmıştır. Performans göstergelerine ilişkin değerlendirmeler; Her bir performans göstergesinin hedefe etkisi göz önünde bulundurularak hedef bazında performans hesaplaması yapılmıştır.
Deprem Etkisi: Kahramanmaraş'ta yaşanan deprem, psikolojik ve sosyal hasara neden oldu ve öğrencilerin eğitimine olumsuz etkiledi.
Öğrenci Başarısı: Okulumuzun akademik başarısının iyi olmasına rağmen sosyal faaliyetler, ders dışı etkinlikler, beceri kursları ile öğrencileri
Öğrenci Devamsızlığı: Okulumuzun devamsızlık sorunu kısmi olarak bulunmakla birlikte veli işbirliği ile çözülmektedir.
Bu faktörler, hedeflerimize ulaşma konusunda karşılaştığımız zorlukların altını çizmektedir. Bu nedenle, yeni plan döneminde bu zorlukların üstesinden gelmeyi ve daha etkili bir eğitim ortamı oluşturmayı hedeflemekteyiz.
85. Yıl Milli Egemenlik İlkokulu olarak 2019-2023 Stratejik Planı'nın gerçekleşme durumu değerlendirildiğinde aşağıdaki konularda önemli iyileşmelerin sağlandığı görülmüştür:
İyileşmeler
1) Okul binasında ve fiziki mekanlarda iyileştirilmeler yapılmıştır.
2) Okul binasının iç ve dış temizliği sağlanmıştır.
3) Okul binasında öğrencilerin güvenlikleri sağlanmıştır.
4) Okul binasında bulunan asansör kullanılabilir hale getirilmiştir.
5) Okul binası iş sağlığı ve güvenliği standartlarına uygun hale getirilmiştir.
6) Yeterli sayıda kültürel ve sportif faaliyet yapılmıştır
Sorunlar
1) Kapalı Spor salonunun olmaması
2) Velilerin okul idaresine ve öğretmenlere yersiz müdahalelerde bulunmaları.
3) Çalışanlara yönelik yapılan suçlamalarda velilere yaptırımların yetersiz olması.
4) Okul kurallarına uyum
5) Birden fazla okul girişi
6) Daha güzel ve temiz bir okul
Yasal Yükümlülükler ve Mevzuat Analizi |
YASAL YÜKÜMLÜLÜK (GÖREVLER) |
DAYANAK(KANUN, YÖNETMELİK, GENELGE, YÖNERGE) |
Atama |
657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu |
Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul ve Kurumların Yönetici ve Öğretmenlerinin Norm Kadrolarına İlişkin Yönetmelik |
|
Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Atama ve Yer Değiştirmelerine İlişkin Yönetmelik |
|
Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği |
|
Ödül, Disiplin |
Devlet Memurları Kanunu |
6528 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu İle Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun |
|
Milli Eğitim Bakanlığı Personeline Başarı, Üstün Başarı ve Ödül Verilmesine Dair Yönerge |
|
Milli Eğitim Bakanlığı Disiplin Amirleri Yönetmeliği |
|
Okul Yönetimi |
1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu |
Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği |
|
Milli Eğitim Bakanlığı Okul Aile Birliği Yönetmeliği |
|
Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Bölgeleri ve Eğitim Kurulları Yönergesi |
|
MEB Yönetici ve Öğretmenlerin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar |
|
Taşınır Mal Yönetmeliği |
|
Eğitim-Öğretim |
Anayasa |
1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu |
|
222 Sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu |
|
6287 Sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun |
|
Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği |
|
Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Öğretim Çalışmalarının Planlı Yürütülmesine İlişkin Yönerge |
|
Milli Eğitim Bakanlığı Öğrenci Yetiştirme Kursları Yönergesi |
|
Milli Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları ve Eğitim Araçları Yönetmeliği |
|
Milli Eğitim Bakanlığı Öğrencilerin Ders Dışı Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri Hakkında Yönetmelik |
|
Personel İşleri |
Milli Eğitim Bakanlığı Personel İzin Yönergesi |
Devlet Memurları Tedavi ve Cenaze Giderleri Yönetmeliği |
|
Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Çalışan Personelin Kılık Kıyafet Yönetmeliği |
|
Memurların Hastalık Raporlarını Verecek Hekim ve Sağlık Kurulları Hakkındaki Yönetmelik |
|
Milli Eğitim Bakanlığı Personeli Görevde Yükseltme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği |
|
Öğretmenlik Kariyer Basamaklarında Yükseltme Yönetmeliği |
|
Mühür, Yazışma, Arşiv |
Resmi Mühür Yönetmeliği |
Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkındaki Yönetmelik |
|
Milli Eğitim Bakanlığı Evrak Yönergesi |
|
Milli Eğitim Bakanlığı Arşiv Hizmetleri Yönetmeliği |
|
Rehberlik ve Sosyal Etkinlikler |
Milli Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönet. |
Okul Spor Kulüpleri Yönetmeliği |
|
Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Ortaöğretim Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği |
|
Öğrenci İşleri |
Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği |
Milli Eğitim Bakanlığı Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Yönergesi |
|
Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliği |
|
İsim ve Tanıtım |
Milli Eğitim Bakanlığı Kurum Tanıtım Yönetmeliği |
Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Kurumlara Ait Açma, Kapatma ve Ad Verme Yönetmeliği |
|
Sivil Savunma |
Sabotajlara Karşı Koruma Yönetmeliği |
Binaların Yangından Korunması Hakkındaki Yönetmelik |
|
Daire ve Müesseseler İçin Sivil Savunma İşleri Kılavuzu |
Üst Politika Belgelerinin Analizi |
Üst politika belgeleri;
· Millî Eğitim Bakanlığı Stratejik Planı,
· İl Millî Eğitim Müdürlüğü Stratejik Planı,
· Okul/kurumu ilgilendiren ulusal, bölgesel ve sektörel strateji eylem planları
·
Faliyet Alanları ile Ürün ve Hizmetlerin Belirlenmesi |
FAALİYET ALANI: EĞİTİM |
FAALİYET ALANI: YÖNETİM İŞLERİ |
1- Rehberlik Hizmetleri Veli Öğrenci Öğretmen
|
1 -Öğrenci işleri hizmeti Kayıt- Nakil işleri Devam-devamsızlık Sınıf geçme-Diploma İşlemleri Mezunlar Burs hizmetleri Bir Üst Öğrenime Geçiş-Tercih İşlemleri Öğrenci başarısının değerlendirilmesi Ders Programları-Ders Dağıtım İşleri Öğrencilere yönelik her türlü belgenin düzenlenmesi Öğrenci sağlığı ve güvenliği Öğrenci davranışlarının değerlendirilmesi Öğrenci disiplin işlemleri |
2- Sosyal-Kültürel Etkinlikler Çeşitli Sosyal Etkinlikler Çeşitli Kültürel Etkinlikler Öğrenci Gezileri Öğretmenler Sosyal Etkinlikleri Bayramlar-Belirli Gün ve Haftalarla İlgili törenler
|
2- Öğretmen özlük işleri hizmeti Personel Terfi-İzin-Ücret-Maaş İşlemleri Hizmet Birleştirme işlemleri Personel işleri Doğum- ölüm vb. yardım evrakları düzenlenmesi HİTAP işlemleri
|
3- Spor Etkinlikleri Futbol Atletizm Voleybol Basketbol vb... Can Turnuvası İp Sekme Turnuvası |
3- Büro İşleri hizmeti Ayniyat, Demirbaş, Vb. İşlemleri Satın Alma İşlemleri Muayene ve Teslim Alma İşlemleri Resmi yazışma işlemleri Arşiv hizmetleri Halkla ilişkiler Planlama Koordinasyon Stratejik planın uygulanması Donanım ve Teknoloji Disiplin ve Sicil İşlemleri Denetim Okul Gelişimine Ait Görev ve Hizmetler Tif-Tefbis işlemleri
|
FAALİYET ALANI: ÖĞRETİM |
FAALİYET ALANI: VELİ EĞİTİMİ |
1 Müfredatın işlenmesi Derslik sistemi ile her türlü dersin yaparak yaşayarak öğretimi Kütüphanenin etkin kullanımı Bilgi teknoloji donanımlarının sınıflarda yaygınlaştırılarak etkin kullanımını sağlama Ders dışı etkinlikler |
Halk Eğitim Müdürlüğü ile işbirliği yapılarak Eğitici Kurslar Düzenlenmesi Veli rehberlik faaliyetleri(Seminerler) Velilere yönelik sosyal faaliyetler
|
2 Kurslar Yetiştirme Hazırlama Etüt |
FAALİYET ALANI: Kurslara katılımın sağlanması Kurs sürecinin ve sonucunun değerlendirilmesi |
3 Proje çalışmaları Mahalli ve ulusal projelere etkin katılım sağlamak
|
Farklı proje ve etkinliklerle okul ortamının geliştirilmesi |
Ürün-Hizmet Listesi
Öğrenci kayıt, kabul ve devam işleri |
Eğitim hizmetleri |
Öğrenci başarısının değerlendirilmesi |
Öğretim hizmetleri |
Sınav işleri |
Toplum hizmetleri |
Sınıf geçme işleri |
Kulüp çalışmaları |
Öğrenim belgesi düzenleme işleri |
Öğrenim Belgesi |
Personel işleri |
Sosyal, kültürel ve sportif etkinlikler |
Öğrenci davranışlarının değerlendirilmesi |
Burs hizmetleri |
Öğrenci sağlığı ve güvenliği |
Bilimsel araştırmalar |
Okul çevre ilişkileri |
Yaygın eğitim |
Rehberlik |
Mezunlar (Öğrenci) |
Okulumuzda öğrencilerimizin kayıt, nakil, devam-devamsızlık, not, öğrenim belgesi düzenleme işlemleri e-okul yönetim bilgi sistemi üzerinden yapılmaktadır.
Öğretmenlerimizin özlük, derece-kademe, terfi, hizmet içi eğitim, maaş ve ek ders işlemleri mebbis ve kbs sistemleri üzerinden yapılmaktadır. Okulumuzun mali işlemleri ilgili yönetmeliklere uygun olarak yapılmaktadır.
Okulumuzun rehberlik anlayışı sadece öğrenci odaklı değildir . Sınıf öğretmenlerimiz öğrenci ve velilere yönelik seminerler düzenlemekte, çeşitli anket ve envanterler uygulamaktadır. Düzenli olarak veli görüşmeleri yapılmaktadır.. Okulumuzda davranış problemi gözlemlenen sınıf ve öğrenciler güdülenerek olumlu davranış kazanmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Okulumuzun temel girdilerine ilişkin bilgiler altta yer alan okul künyesine ilişkin tabloda yer almaktadır.
Temel Bilgiler Tablosu
Okul Künyesi
İli: Karaman |
İlçesi: Merkez |
||||||
Adres: |
İbrahim Hakkı Konyalı Mahallesi 1110. Sokak No:5 |
Coğrafi Konum (link): |
https://www.google.com.tr/maps/place/85.+YIL |
||||
Telefon Numarası: |
0 338 217 4043 |
Faks Numarası: |
0 338 217 4043 |
||||
e- Posta Adresi: |
İbrahim Hakkı Konyalı Mahallesi |
Web sayfası adresi: |
85yil.meb.k12.tr |
||||
Kurum Kodu: |
745086 |
Öğretim Şekli: |
Tam Gün |
||||
Okulun Hizmete Giriş Tarihi: 2005 |
Toplam Çalışan Sayısı |
22 |
|||||
Öğrenci Sayısı: |
Kız |
156 |
Öğretmen Sayısı |
Kadın |
9 |
||
Erkek |
157 |
Erkek |
11 |
||||
Toplam |
313 |
Toplam |
20 |
||||
Derslik Başına Düşen Öğrenci Sayısı |
: 20 |
Şube Başına Düşen Öğrenci Sayısı |
: 20 |
||||
Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı |
: 20 |
Şube Başına 30’dan Fazla Öğrencisi Olan Şube Sayısı |
: 0 |
||||
Öğrenci Başına Düşen Toplam Gider Miktarı |
72 TL |
Öğretmenlerin Kurumdaki Ortalama Görev Süresi |
: 10 |
||||
Okulumuzun çalışanlarına ilişkin bilgiler altta yer alan tabloda belirtilmiştir.
Çalışan Bilgileri
Unvan* |
Erkek |
Kadın |
Toplam |
Okul Müdürü ve Müdür Yardımcısı |
2 |
- |
2 |
Okul Öncesi |
- |
2 |
2 |
Sınıf Öğretmeni |
9 |
5 |
14 |
Branş Öğretmeni |
- |
1 |
1 |
Rehber Öğretmen |
- |
1 |
1 |
İdari Personel |
1 |
- |
1 |
Yardımcı Personel |
1 |
- |
1 |
Güvenlik Personeli |
- |
- |
- |
Toplam Çalışan Sayıları |
13 |
9 |
22 |
Okulumuzun binası ile açık ve kapalı alanlarına ilişkin temel bilgiler altta yer almaktadır.
Okul Yerleşkesine İlişkin Bilgiler
Okul Bölümleri |
Özel Alanlar |
Var |
Yok |
|
Okul Kat Sayısı |
3 |
Çok Amaçlı Salon |
|
X |
Derslik Sayısı |
17 |
Çok Amaçlı Spor Alanları |
|
X |
Derslik Alanları (m2) |
612 m2 |
Kütüphane |
|
X |
Kullanılan Derslik Sayısı |
17 |
Fen Laboratuvarı |
|
X |
Şube Sayısı |
16 |
Bilgisayar Laboratuvarı |
|
X |
İdari Odaların Alanı (m2) |
90 m2 |
İş Atölyesi |
|
X |
Öğretmenler Odası (m2) |
36m2 |
Beceri Atölyesi |
|
X |
Okul Oturum Alanı (m2) |
670m2 |
Pansiyon |
|
X |
Okul Bahçesi (Açık Alan)(m2) |
5858m2 |
Mescit |
X |
|
Okul Kapalı Alan (m2) |
2010m2 |
|
|
|
Sanatsal, bilimsel ve sportif amaçlı toplam alan (m2) |
2500m2 |
|
|
|
Kantin (m2) |
X |
|
|
|
Tuvalet Sayısı |
20 |
|
|
|
Okulumuzda yer alan sınıfların öğrenci sayıları alttaki tabloda verilmiştir.
SINIFI |
Erkek |
Kız |
Toplam |
SINIFI |
Erkek |
Kız |
Toplam |
Ana Sınıfı A |
12 |
6 |
18 |
2 – D |
11 |
7 |
18 |
Ana Sınıfı B |
12 |
10 |
22 |
3 – A |
11 |
11 |
22 |
1 – A |
5 |
11 |
16 |
3 – B |
7 |
9 |
16 |
1 – B |
11 |
13 |
24 |
3 – C |
14 |
9 |
23 |
1 – C |
6 |
13 |
19 |
3 –D |
10 |
9 |
19 |
2 – A |
10 |
13 |
23 |
4 – A |
9 |
12 |
21 |
2 – B |
8 |
11 |
19 |
4 – B |
11 |
8 |
19 |
2 – C |
12 |
5 |
17 |
4 – C |
8 |
9 |
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Teknolojik kaynaklar başta olmak üzere okulumuzda bulunan çalışır durumdaki donanım malzemesine ilişkin bilgiye alttaki tabloda yer verilmiştir.
Teknolojik Kaynaklar Tablosu
Akıllı Tahta Sayısı |
14 |
TV Sayısı |
- |
Masaüstü Bilgisayar Sayısı |
12 |
Yazıcı Sayısı |
4 |
Taşınabilir Bilgisayar Sayısı |
2 |
Fotokopi Makinası Sayısı |
2 |
Projeksiyon Sayısı |
10 |
İnternet Bağlantı Hızı |
50 mbit |
Okulumuzun genel bütçe ödenekleri, okul aile birliği gelirleri ve diğer katkılarda dâhil olmak üzere gelir ve giderlerine ilişkin son dört yıl gerçekleşme bilgileri alttaki tabloda verilmiştir.
Yıllar |
Gelir Miktarı |
Gider Miktarı |
2020 |
4850 |
4656 |
2021 |
7363 |
5100 |
2022 |
7310 |
3293 |
2023 |
26722 |
22680 |
85. Yıl Milli Egemenlik İlkokulu Stratejik Planlama Ekibi olarak planımızın hazırlanması aşamasında katılımcı bir yapı oluşturmak için ilgili tarafların görüşlerinin alınması ve plana dahil edilmesi gerekli görülmüş ve bu amaçla paydaş analizi çalışması yapılmıştır. Ekibimiz tarafından iç ve dış paydaşlar belirlenmiş, bunların önceliklerinin tespiti yapılmıştır.
Paydaş görüş ve beklentileri SWOT (GZFT)Analizi Formu, Çalışan Memnuniyeti Anketi, Öğrenci Memnuniyeti Anketi, Veli Anketi Formu kullanılmaktadır. Aynı zamanda öğretmenler kurulu toplantıları, Zümre toplantıları gibi toplantılarla görüş ve beklentiler tutanakla tespit edilmekte Okulumuz bünyesinde değerlendirilmektedir.
Milli Eğitim Bakanlığı, Valilik, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Okullar, Yöneticiler, Öğretmenler, Özel Öğretim Kurumları, Öğrenciler, Okul aile birlikleri, Memur ve Hizmetli, Belediye, İl Sağlık Müdürlüğü, Meslek odaları, Sendikalar, Vakıflar, Muhtarlıklar, Tarım İlçe Müdürlüğü, Sivil Savunma İl Müdürlüğü, Türk Telekom İlçe Müdürlüğü, Medya vb.
Paydaş anketlerine ilişkin ortaya çıkan temel sonuçlara altta yer verilmiştir:
İç Paydaş Öğrenci Görüş ve Değerlendirmeleri Anketi Sonuçları:
Öğrencilerimizin okulumuzla ilgili olumlu görüş ve düşünceleri bizlerin doğru yolda olduğumuzun bir göstergesi olacaktı
İç Paydaş Öğretmen Görüş ve Değerlendirme Anketi Sonuçları:
Okulumuzun, öğretmenler tarafından tercih edilen bir okul olması, kurum kültürümüzün bir yansıması sonucunu doğurmaktadır. 2028 hedeflerimiz arasında mevcut durumu korumak ve daha ileriye taşımak için özverili çalışmalarımız devam edecektir.
Anket sonuçlarından da anlaşılacağı gibi, veli memnuniyetinin artarak devam etmesi için, şimdiye kadar olduğu gibi bundan sonra da aynı gayret ve özveri ile çalışmaya devam edilecektir.
Okulumuzun performansını etkileyecek iç ve dış stratejik konuları belirlemek ve bunları yönetebilmek amacıyla gerçekleştirilen durum analizi çalışması kapsamında Stratejik Planlama Ekibi tarafından GZFT Analizi yapılmıştır. İç paydaşlarla çalıştay tekniği ile iki aşamada gerçekleştirilen çalışmalar, dış paydaş mülakatları kapsamında elde edilen görüş ve öneriler ve Stratejik Planlama Ekibi tarafından GZFT Analizine temel girdiyi sağlamıştır. Paydaşlarla yapılan çalışmalar ile Stratejik Planlama Ekibi tarafından gerçekleştirilen diğer analizlerin birleştirilmesi neticesinde okulumuzun güçlü ve zayıf yanları, fırsat ve tehditlerini içeren uzun bir liste oluşturulmuştur. Analiz çerçevesinde ortaya konacak stratejik konuların daha gerçekçi ve ulaşılabilir bir çerçevede ele alınması amacıyla GZFT analizinde bir önceliklendirme yapılması kararlaştırılmıştır. Önceliklendirmede; bir yandan analizde yer alan hususların ağırlıklandırılması, diğer yandan Stratejik Planlama Ekibinin bilgi birikimi ve tecrübesi ışığında konuların önem derecesine göre sıralanması yöntemleri uygulanmıştır.
Fırsatlar, okulumuzun kontrolü dışında gerçekleşen ve okulumuza avantaj sağlaması muhtemel olan etkenler ya da durumlardır. Tehditler ise, okulumuzun kontrolü dışında gerçekleşen, olumsuz etkilerinin engellenmesi veya sınırlandırılması gereken unsurlardır.
Çevre analizinde; okulumuzu etkileyebilecek dışsal değişimler ve eğilimler değerlendirilmiştir.
GZFT ANALİZİ
Güçlü Yönlerimiz |
Zayıf Yönlerimiz |
*Okul yönetici ve öğretmenlerinin ihtiyaç duyduğunda İl Milli Eğitim Müdürlüğü yöneticilerine ulaşabilmesi *Liderlik davranışlarını sergileyebilen yönetici ve çalışanların bulunması *Öğretmen yönetici iş birliğinin güçlü olması *Kendini geliştiren gelişime açık ve teknolojiyi kullanan öğretmenlerin olması *Okulun sosyal, kültürel, sportif etkinliklerdeki başarısı *Okul Aile Birliğinin iş birliğine açık olması *Her sınıfta Fatih Projesi kapsamında akıllı tahta olması *ADSL bağlantısının olması *Ders dışı faaliyetlerin yapılması *Güvenlik kameralarının olması *Veli iletişiminin güçlü olması *Okulun dağılmasından mesai bitimine kadar (15.00-17.00) arası sosyal faaliyetlerin çok fazla olması, öğrencilerimize seçme hakkı vermesi *Geleneksel oyunlarla ilgili okul içi Turnuvaların fazlalığı
|
*Bazı ailelerin öğrencilerin eğitim-öğretim faaliyetlerine yeterli önem vermemesi *Okuma alışkanlığının az olması *Öğrencilerin ortak bir okul kültüre sahip olmaması *Nakil gelen ve giden öğrenci sayısının fazla olması *Okulun fiziki mekânlarının yetersizliği *Sportif faaliyetler için kapalı spor salonunun olmayışı *Okul temizliğinin ertması |
Tehditlerimiz |
|
*Mülki ve yerel yetkililerle olan olumlu diyalog ve iş birliği *Okulumuzun diğer okullar ve kurumlarla iletişiminin güçlü olması *Yerel yönetim, sivil toplum kuruluşları İl Özel İdaresinin eğitime desteği *Bakanlığın Okul Öncesi Eğitime önem vermesi ve yaygınlaştırması *Hayırseverlerin varlığı *Hizmet alanların beklenti ve görüşlerinin dikkate alınması *Okula toplu ulaşımın kolay olması *İnsan kaynaklarının yeterliliği *Velilere kısa sürede ulaşılabilmesi *Eğitim kadromuzun dinamizmi
|
*Parçalanmış ve problemli aileler *Bulunduğumuz bölgenin hızlı göç alıp vermesi *Velilerin ekonomik durumunun düşük oluşu * Her yıl öğrenci sayısındaki düşüş
|
Gelişim ve Sorun Alanlarımız
Gelişim ve sorun alanları analizi ile GZFT analizi sonucunda ortaya çıkan sonuçların planın geleceğe yönelim bölümü ile ilişkilendirilmesi ve buradan hareketle hedef, gösterge ve eylemlerin belirlenmesi sağlanmaktadır.
Gelişim ve sorun alanları ayrımında eğitim ve öğretim faaliyetlerine ilişkin üç temel tema olan Eğitime Erişim, Eğitimde Kalite ve Kurumsal Kapasite kullanılmıştır. Eğitime erişim, öğrencinin eğitim faaliyetine erişmesi ve tamamlamasına ilişkin süreçleri; Eğitimde kalite, öğrencinin akademik başarısı, sosyal ve bilişsel gelişimi ve istihdamı da dâhil olmak üzere eğitim ve öğretim sürecinin hayata hazırlama evresini; Kurumsal kapasite ise kurumsal yapı, kurum kültürü, donanım, bina gibi eğitim ve öğretim sürecine destek mahiyetinde olan kapasiteyi belirtmektedir.
Eğitime Erişim |
Eğitimde Kalite |
Kurumsal Kapasite |
Okula Devam/ Devamsızlık |
Akademik Başarı |
Kurumsal İletişim |
Okula Uyum, Oryantasyon |
Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif faaliyetler |
Kurumsal Yönetim |
Özel Eğitime ihtiyaç duyan bireylerin eğitimi. |
Eğitim Ortamlarının Kalitesi |
Bina ve Yerleşke |
Kayıt bölgesindeki çocukların kayıt durumu. |
Öğretim Yöntemleri |
Donanım |
İlkokula hazır bulunuşluk |
Ders araç gereçleri |
Temizlik, Hijyen |
İş Güvenliği |
|
İş Güvenliği, Okul Güvenliği |
Servis |
|
Taşıma ve servis |
Gelişim ve sorun alanlarına ilişkin GZFT analizinden yola çıkılarak saptamalar yapılırken yukarıdaki tabloda yer alan ayrımda belirtilen temel sorun alanlarına dikkat edilmesi gerekmektedir.
1.TEMA: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM |
|
1 |
Okullaşma /Kayıt bölgesindeki çocukların okula kaydının yapılmasını sağlama |
2 |
Okula Devam - Devamsızlık /Devamsızlık sayılarını azaltma. |
3 |
Okula Uyum, Oryantasyon/Öğrencilere yönelik oryantasyon faaliyetlerinin yetersizliği. |
4 |
Özel Eğitime İhtiyaç Duyan Bireyler / Destek eğitim odasından yararlanma oranının arttırılması |
5 |
Okullaşma/İlkokul 1. sınıf öğrencilerinden en az 1 yıl okulöncesi eğitim almış olanların oranlarının arttırılması. |
2.TEMA: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTE |
|
1 |
Akademik Başarı/ Akademik başarı değerlendirilmesi ve seviyesinin artırılması. |
2 |
Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif faaliyetler/ Eğitim öğretim sürecinde sanatsal, sportif ve kültürel faaliyetlerin yetersizliği |
3 |
Öğrenci Davranışları/ Okunan kitap sayısının yetersiz olması. |
4 |
Öğretmen Niteliği/Öğretmenlerin motivasyonunu arttırmaya yönelik yapılan faaliyetlerin sayısı |
5 |
Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif faaliyetler/ Ders dışı eğitim çalışmalarına katılımın arttırılması. |
3.TEMA: KURUMSAL KAPASİTE |
|
1 |
Teknolojik Yapı / Kurumda kullanılan bilgisayar sayısının yetersizliği. |
2 |
Kurum Kültürü/ Yerel - Ulusal ve Uluslararası Projelere başvuru sayısının yetersizliği |
3 |
Kurum Kültürü/ Okul web sitesinin güncel olmaması |
4 |
Kurumsal İletişim / Çalışma ortamlarının iletişimi ve iş motivasyonunu sağlayacak biçimde düzenlenmemesi. |
Karşılıklı etkileşime açık ve azami düzeyde katılımcılığın (paydaşlar) sağlandığı çalışmalar çerçevesinde, Okulumuzun misyonu (varoluş nedeni), vizyonu (geleceğe bakışı), ilke ve değerleri (iş yapış tarzları) ile güçlü ve gelişmeye açık alanları tespit edilmiştir.
Paydaş beklentilerinin çalışmaya yansıtılmasını sağlamak amacıyla farklı kademe ve birimlerde görev yapmakta olan kişilerin tespit edilmesine gayret gösterilmiştir.
Bizler bütün öğrencilerimizin kendi kendini yönetebilen, mantıklı, bilimsel ve akılcı düşünebilen, problem çözme becerisi kazanmış, amaçlara ulaşmada gerekli çabayı gösteren, evrensel, millî, kültürel ve ailevi değerlerin farkında olarak; insanlık değerlerine sahip çıkan, Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı bireyler olarak yetiştirmek için varız.
İlköğretim çağındaki her Türk çocuğunun; dünü tanımasını, bugünü öğrenmesini, kendine güvenen, ideallerini gerçekleştirmeye istekli, toplum içinde başkalarının hak ve özgürlüklerine saygı duyan bireylerin yetiştirildiği bir kurum olmak.
1 |
Ülkemizin geleceğinden sorumluyuz. |
2 |
Eğitime yapılan yardımı kutsal sayar ve her türlü desteği veririz. |
3 |
Toplam Kalite Yönetimi felsefesini benimseriz. |
4 |
Kurumda çalışan herkesin katılımı ile sürecin devamlı olarak iyileştirileceğine ve geliştirileceğine inanırız. |
5 |
Sağlıklı bir çalışma ortamı içerisinde çalışanları tanıyarak fikirlerine değer verir ve işimizi önemseriz. |
6 |
Mevcut ve potansiyel hizmet bekleyenlerin ihtiyaçlarına odaklanırız. |
7 |
Kendimizi geliştirmeye önem verir, yenilikçi fikirlerden yararlanırız. |
8 |
Öğrencilerin, öğrenmeyi öğrenmesi ilk hedefimizdir. |
9 |
Okulumuzla ve öğrencilerimizle gurur duyarız. |
10 |
Öğrencilerimizi, yaratıcı yönlerinin gelişmesi için teşvik ederiz. |
11 |
Öğrenme problemi olan öğrencilerimiz için özel destek programları hazırlarız. |
12 |
Biz, birbirimize ve kendimize güveniriz. |
13 |
Öğrencilerimiz, bütün çalışmalarımızın odak noktasıdır. |
TEMA 1: EĞİTİM – ÖĞRETİME ERİŞİM VE KATILIM
TEMA 1 |
Eğitim ve Öğretime Erişim |
|||||||||
Amaç 1 |
Okul öncesi eğitim ve temel eğitimde öğrencilerimizin bilişsel, duygusal ve fiziksel olarak çok boyutlu gelişimleri sağlanacaktır.
|
|||||||||
Hedef 1.1 |
Kayıt bölgemizde yer alan çocukların okullaşma oranları artırılacak ve öğrencilerin uyum ve devamsızlık sorunları da giderilecektir. |
|||||||||
Performans Göstergeleri |
Hedefe Etkisi (%) |
Başlangıç Değeri |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
İzleme Sıklığı |
Rapor Sıklığı |
|
PG 1.1.1 Kayıt bölgesindeki öğrencilerden okula kayıt yaptıranların oranı (%) |
%25 |
%90 |
%92 |
%94 |
%96 |
%98 |
%100 |
6 ay |
1 yıl |
|
PG 1.1.2 İlkokul birinci sınıf öğrencilerinden en az bir yıl okul öncesi eğitim almış olanların oranı (%) |
%25 |
%60 |
%70 |
%80 |
%90 |
%95 |
%95 |
6 ay |
1 yıl |
|
PG 1.1.3 Okula yeni başlayan öğrencilerden oryantasyon eğitimine katılanların oranı (%) |
%25 |
%70 |
%90 |
%95 |
%95 |
%100 |
%100 |
6 ay 6 ay |
1 yıl |
|
PG 1.1.4 Bir eğitim ve öğretim döneminde 20 gün ve üzeri devamsızlık yapan öğrenci oranı (%) |
%25 |
%5 |
%4 |
%3 |
%2 |
%1 |
%1 |
6 ay |
1 yıl |
|
Koordinatör Birim |
Okul idaresi, rehberlik servisi, tüm öğretmenler |
|||||||||
İş birliği Yapılacak Birimler |
Okul idaresi, rehberlik servisi, tüm öğretmenler, tüm paydaşlar, |
|||||||||
Riskler |
• Sosyoekonomik nedenlerle yurt içi nüfus hareketlerinde yaşanan düzensizlik • Öğrencilerin devamsızlık yapması. • Velilerin, eğitim sevilerinin düşük olması. • Ailenin ilgisizliği
|
|||||||||
Stratejiler |
S-1.1.1 Kayıt bölgesinde yer alan öğrencilerin tespiti çalışması yapılacaktır. S-1.1.2 Anasınıfına gelecek öğrencilerin tespit çalışması yapılacaktır. S1.1.3 Okula yeni başlayan tüm öğrenciler için veli ve öğrenci oryantasyon çalışmaları yapılacaktır. S-1.1.4 Devamsızlık yapan öğrencilerin tespiti ve erken uyarı sistemi için çalışmalar yapılacaktır S-1.1.5 Veliye öğrencinin devamsızlık bilgileri yazı bildirilecektir. |
|||||||||
Maliyet Tahmini |
5000 TL. |
|||||||||
Tespitler |
• Sirkülasyonun çok olduğu bir bölge olması. • Göç alan ve göç veren bir bölge olması. • Mevsimlik işçi çalışanların öğrencilerinin olması. |
|||||||||
İhtiyaçlar |
• Adrese dayalı nüfus kayıt sisteminden öğrenci adreslerine ulaşabilme |
|||||||||
TEMA 1 |
Eğitim ve Öğretime Erişim |
|||||||||
Amaç 1 |
Öğrencilerin eğitim ve öğretime etkin katılımlarıyla süreci tamamlamalarını sağlamak
|
|||||||||
Hedef 1.2 |
Bütün bireylerin bedensel ve sosyal gelişimlerine yönelik faaliyetlere katılım oranını artırmak.
|
|||||||||
Performans Göstergeleri |
Hedefe Etkisi (%) |
Başlangıç Değeri |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
İzleme Sıklığı |
Rapor Sıklığı |
|
PG 1.2.1. Bir eğitim ve öğretim yılında bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda kurum içi ve kurum dışı faaliyete katılan öğrenci oranı (%) |
40 |
%60 |
%62 |
%70 |
%80 |
%90 |
%100 |
6 ay |
1 yıl |
|
PG 1.2.2. Bir eğitim ve öğretim yılında sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmaları faaliyetine katılan öğrenci oranı (%) |
30 |
%80 |
%85 |
%90 |
%90 |
%95 |
%100 |
6 ay |
1 yıl |
|
PG 1.2.3 Bir eğitim ve öğretim yılında yerel, ulusal ve uluslararası proje, yarışma vb. etkinliklere katılan öğrenci oranı (%) |
30 |
%5 |
%10 |
%15 |
%20 |
%20 |
%20 |
6 ay |
1 yıl |
|
Koordinatör Birim |
Okul idaresi, rehberlik servisi, tüm öğretmenler |
|||||||||
İş birliği Yapılacak Birimler |
Okul idaresi, rehberlik servisi, tüm öğretmenler |
|||||||||
Riskler |
• Öğrencilerin sosyal kültürel faaliyetlere isteksiz davranmaları • Velilerin faaliyetlere katılan öğrencilerin akademik başarısının düşeceğine inanması •Kaynak yetersizliği |
|||||||||
Stratejiler |
S1.2.1. Her bir öğrencinin bir kulüp faaliyetinde aktif olarak yer alması sağlanarak kulüp faaliyetlerinin etkinliği artırılacaktır. S1.2.2. Okulda spor yapmak için gerekli malzemelerin temini, kullandırılması. S1.2.3. Öğrencilerin seviyelerine uygun olarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlamak amacıyla afet ve acil durum, çevre, eğitim, spor, kültür ve turizm, sağlık ve sosyal hizmetler alanlarında toplum hizmeti faaliyetlerine katılımları artırılacaktır. S1.2.4. Öğrencilerin yerel, ulusal ve uluslararası proje ve yarışmalara katılmaları teşvik edilecektir. |
|||||||||
Maliyet Tahmini |
•14000TL |
|||||||||
Tespitler |
• Öğrencilerin daha fazla bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda kurum içi ve kurum dışı faaliyete katılmaya isteklerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. •Öğrencilerin daha fazla sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmaları faaliyetine katılmaya isteki oldukları tespit edilmiştir. •Öğrencilerin yerel, ulusal ve uluslararası proje ve yarışmalara katılma konusundaki isteklikleri tespit edilmiştir. |
|||||||||
İhtiyaçlar |
• Kurs öğretmeni • Okulun fiziksel olarak etkinlikler için düzenlenmesi •Öğrencilerin sosyal kültürel ve sportif faaliyetlerine karşı istekli olmalarından dolayı bu faaliyetlerin artırılması. •Öğrencilerin sosyal sorumluluk ve toplum hizmetleri çalışmalarına olan ilgilerinden dolayı bu tür faaliyetlerin çeşitlendirilmesi. •Öğrencilerin proje ve yarışmalara katılabilmeleri için malzeme eksikliği temini |
|||||||||
TEMA 2 |
Eğitim ve Öğretimde Kalite (İlkokul) |
|||||||||
Amaç 2 |
Öğrencilerin eğitim öğretime etkin katılımlarıyla donanımlı olarak bir üst öğrenime geçişi sağlanacaktır. |
|||||||||
Hedef 2.1 |
Öğrenme kayıpları önleyici çalışmalar yapılarak azaltılacaktır. |
|||||||||
Performans Göstergeleri |
Hedefe Etkisi (%) |
Başlangıç Değeri |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
İzleme Sıklığı |
Rapor Sıklığı |
|
PG 2.1.1 İlkokullarda Yetiştirme Programına (İYEP) dâhil olan öğrencilerin Türkçe dersi kazanımlarına ulaşma oranı (%) |
%25 |
%80 |
%85 |
%90 |
%95 |
%100 |
%100 |
6 ay |
1 yıl |
|
PG 2.1.2 İlkokullarda Yetiştirme Programına dâhil olan öğrencilerin matematik dersi kazanımlarına ulaşma oranı (%) |
%25 |
%70 |
%80 |
%85 |
%90 |
%95 |
%100 |
6 ay |
1 yıl |
|
PG 2.1.3 İYEP dahil olan öğrenci sayıları oranı (%) |
%25 |
%10 |
%8 |
%6 |
%4 |
%4 |
%3 |
6 ay |
1 yıl |
|
PG 2.1.4 Yabancı dil dersleri yıl sonu başarı oranı (%) |
%25 |
98 |
98 |
99 |
99 |
100
|
100 |
6 ay |
1 yıl |
|
Koordinatör Birim |
Okul idaresi, rehberlik servisi ,İYEP komisyonu ve tüm öğretmenler |
|||||||||
İş birliği Yapılacak Birimler |
Okul idaresi, İlgili zümre öğretmenleri, rehberlik servisi, İYEP komisyonu, tüm öğretmenler ve tüm paydaşlar, |
|||||||||
Riskler |
• Sosyoekonomik nedenlerle yurt içi nüfus hareketlerinde yaşanan düzensizlik • Öğrencilerin devamsızlık yapması. • Velilerin, eğitim seviyelerinin düşük olması. • Ailenin ilgisizliği
|
|||||||||
Stratejiler |
S-2.1.1 Öğrencilerin Türkçe dersindeki eksikleri tespit edilerek İYEP vb aracılığıyla akademik yeterliklerinin artırılması sağlanacaktır. S-2.1.2 Öğrencilerin matematik derslerindeki eksikleri tespit edilerek İYEP aracılığıyla akademik yeterliklerinin artırılması sağlanacaktır. S-2.1.3 Dijital platformlar aracılığıyla öğrencilerin tamamlayıcı ve destekleyici eğitim almaları sağlanacaktır. S-2.1.4 İYEP’in ders içeriklerine katkı sağlayacak etkinlik, okuma vb. aktivitelerin zenginleştirilmesi sağlanacaktır. S-2.1.5 İYEP içerikleri öğrencinin hazır bulunuşluk seviyesi dikkate alınarak hazırlanacaktır.
|
|||||||||
Maliyet Tahmini |
15000 TL. |
|||||||||
Tespitler |
•İYEP ÖBA’da programa kalan öğrenci sayısının fazla olması •Öğrencilerin kendi aralarında Türkçeyi düzgün kullanmamaları •Yabancı dil derslerine karşı önyargılarının olmaları •Öğrencilerin sayısal derslere karşı isteksiz davranmaları |
|||||||||
İhtiyaçlar |
• Kurs öğretmeni ihtiyacı •Öğrencilerin tüm derslere karşı var olan önyargılarının ve isteksizliklerinin giderilmesi için etkinlik yapılması •Teknoloji bağımlılığının azaltılması çalışmalarının yapılması •Verimli ders çalışma tekniklerinin uygulanması •Yabancı dil dersi için gerekli olan dokümanların temin edilmesi |
|||||||||
TEMA 2 |
Eğitim ve Öğretimde Kalite (İlkokul) |
|||||||||
Amaç 2 |
Öğrencilerin eğitim öğretime etkin katılımlarıyla donanımlı olarak bir üst öğrenime geçişi sağlanacaktır. |
|||||||||
Hedef 2.2 |
Öğrencilere evrensel değerler, sağlıklı yaşam ve çevre bilinci duyarlılığı kazandırılacaktır. |
|||||||||
Performans Göstergeleri |
Hedefe Etkisi (%) |
Başlangıç Değeri |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
İzleme Sıklığı |
Rapor Sıklığı |
|
PG 2.2.1. Öğrenci başına okunan kitap sayısı |
% 20 |
10 |
12 |
14 |
16 |
18 |
20 |
6 ay |
1 yıl |
|
PG 2.2.2. Sağlıklı ve dengeli beslenme ile ilgili verilen eğitim sayısı |
% 20 |
3 |
4 |
5 |
7 |
8 |
10 |
6 ay |
1 yıl |
|
PG 2.2.3. Sağlıklı ve dengeli beslenme ile ilgili verilen eğitime katılan öğrenci sayısı oranı % |
% 20 |
% 70 |
%75 |
%80 |
%85 |
%90 |
%100 |
6 ay |
1 yıl |
|
PG 2.2.4. Çevre bilincinin artırılmasına yönelik verilen eğitim sayısı |
% 20 |
3 |
4 |
5 |
7 |
8 |
10 |
6 ay |
1 yıl |
|
PG 2.2.5. Çevre bilincinin artırılmasına yönelik verilen eğitimlere katılan öğrenci sayısı oranı % |
% 20 |
% 70 |
% 75 |
% 80 |
%85 |
% 90 |
%100 |
6 ay |
1 yıl |
|
Koordinatör Birim |
Okul idaresi, rehberlik servisi, tüm öğretmenler |
|||||||||
İş birliği Yapılacak Birimler |
Okul idaresi, rehberlik servisi, tüm öğretmenler |
|||||||||
Riskler |
• Etkinlikler için finans kaynağı bulmada zorluk yaşanması |
|||||||||
Stratejiler |
S-2.2.1. Okul kütüphanesi zenginleştirilecek, öğrencilerin kütüphaneden yararlanması sağlanacaktır. S-2.2.2. Öğrencilere ve velilere yönelik sağlıklı beslenmeye ve çevre bilincine yönelik bilgilendirme toplantıları yapılacak, etkinlikler düzenlenecektir. S-2.2.3. Öğrencilerin akademik başarılarını artırabilmek için öğrenci ve velilere yönelik toplantılar gerçekleştirilecektir. S-2.2.4. Okul bünyesinde proje tabanlı çalışmalar yürütülecek, ulusal ve uluslararası projelere katılım oranları artırılacaktır. |
|||||||||
Maliyet Tahmini |
•10000 |
|||||||||
Tespitler |
• Mahallenin sosyoekonomik yapısı • Velilerin vardiyalı çalışması |
|||||||||
İhtiyaçlar |
• Eğitmen Eksiği • Sanat malzemeleri • Spor malzemeleri • Kütüphane için kitap |
|||||||||
TEMA 3 |
Kurumsal Kapasite |
|||||||||
Amaç 3 |
Kurumsal kapasiteyi geliştirmek için, mevcut beşeri, fiziki ve mali alt yapı eksikliklerini gidererek, enformasyon teknolojilerinin etkililiğini artırıp çağın gereklerine uygun, yönetim ve organizasyon yapısını etkin hale getirmek.
|
|||||||||
Hedef 3.1 |
Eğitim kurumlarında fiziki mekânların okulun ihtiyaç ve hedefleri doğrultusunda iyileştirilmesi sağlanacaktır. |
|||||||||
Performans Göstergeleri |
Hedefe Etkisi (%) |
Başlangıç Değeri |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
İzleme Sıklığı |
Rapor Sıklığı |
|
PG 3.1.1 Okulda/kurumda iyileştirilecek fiziki mekân oranı % |
% 25 |
% 40 |
%50 |
% 60 |
%70 |
%90 |
%100 |
6 ay |
1 yıl |
|
PG 3.1. 2 Okulda düzenleme yapılan açık hava oyun etkinlik saha sayısı |
% 25 |
1 |
2 |
3 |
4 |
4 |
4 |
6 ay |
1 yıl |
|
PG 3.1.3 Okulda düzenleme yapılan atölye sayısı |
% 25 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
6 ay |
1 yıl |
|
PG 3.1.4 Afet ve acil durum tatbikat sayısı |
% 25 |
2 |
2 |
3 |
3 |
4 |
4 |
6 ay |
1 yıl |
|
Koordinatör Birim |
Okul idaresi, rehberlik servisi, tüm öğretmenler |
|||||||||
İş birliği Yapılacak Birimler |
Okul idaresi, rehberlik servisi, tüm öğretmenler |
|||||||||
Riskler |
• Sınıfların tüm öğrenme merkezlerini oluşturacak kadar büyük olmaması • Okulumuzun yeterli bütçeye sahip olmaması. • Bahçe oyun alan materyallerinin yetersizliği. |
|||||||||
Stratejiler |
S-3.1.1. Fiziksel mekânların iyileştirilmesi için Milli Eğitim Müdürlüğü ve Belediye ile işbirliği yapılması kararlaştırılmıştır. S-3.1.2. Öğrencileri ilgi ve istekleri doğrultusunda oyun alanları yapılacaktır. S-3.1.3. Öğrencileri ilgi ve istekleri göz önüne alınarak atölye açılacaktır. S-3.1.4 Yapılan Tahliye ve Deprem tatbikat sayısı artırılacak , İtfaiyeden yardım istenecektir.
|
|||||||||
Maliyet Tahmini |
• 15000 TL |
|||||||||
Tespitler |
• Öğrenme merkezlerinin yetersizliği • Binanın fiziki olarak çok yıpranmış ve eski olması. • Mali ihtiyaçların temelindeki maddi yetersizlikler.
|
|||||||||
İhtiyaçlar |
• Kurs öğretmeni • Okulun fiziksel olarak etkinlikler için düzenlenmesi |
|||||||||
TEMA 3 |
Kurumsal Kapasite |
|||||||||
Amaç 3 |
Okulların kurumsal kapasite ve yeterlilikleri verimli ve sürdürülebilir bir şekildegeliştirilecektir. |
|||||||||
Hedef 3.2 |
Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin mesleki gelişimleri ve motivasyonları güçlendirilecektir. |
|||||||||
Performans Göstergeleri |
Hedefe Etkisi (%) |
Başlangıç Değeri |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
İzleme Sıklığı |
Rapor Sıklığı |
|
PG 3.2.1. Öğretmenlerin motivasyonlarını artırmaya yönelik yapılan faaliyet sayısı |
% 40 |
5 |
7 |
8 |
10 |
10 |
11 |
6 ay |
1 yıl |
|
PG 3.2.2 Düzenlenen memnuniyet anketi sayısı ve memnuniyet |
% 30 |
1 |
2 |
2 |
3 |
3 |
4 |
6 ay |
1 yıl |
|
PG 3.2.3 Eğitsel değerlendirme ve tanılama hakkında bilgilendirme yapılan öğretmen oranı (%) |
% 30 |
% 75 |
% 75 |
% 80 |
% 90 |
% 100 |
% 100 |
6 ay |
1 yıl |
|
Koordinatör Birim |
Okul idaresi, rehberlik servisi, tüm öğretmenler |
|||||||||
İş birliği Yapılacak Birimler |
Okul idaresi, rehberlik servisi, tüm öğretmenler |
|||||||||
Riskler |
• Hava durumunun olumsuz olması. • Çok zaman alması. • Yüksek maliyet, • Eğitmen eksikliği |
|||||||||
Stratejiler |
S-3.2.1. Mesleki gelişime yönelik gerçekleştirilen mahalli ve merkezi hizmet içi kurslara katılım sağlanacaktır. S-3.2.2. Üniversite ve STK’lerle iş birliği yapılarak uzman eğitimciler tarafından yönetici ve öğretmenlere yönelik eğitimler düzenlenecektir. S-3.2.3. Yönetici ve öğretmenlerin dijital platformlar aracılığıyla verilen eğitimlere katılımı sağlanacaktır. S-3.2.4. Öğretmenlere yönelik AR-GE destekli proje eğitimleri verilecektir. S-3.2.5. İlgili projelere katılım sağlanacak, okul bünyesinde projeler hazırlanacak ve uygulanacaktır. |
|||||||||
Maliyet Tahmini |
• 3000 |
|||||||||
Tespitler |
• Öğrenme merkezlerinin yetersizliği • Binanın fizikken çok yıpranmış ve eski olması. • Mali ihtiyaçların temelindeki maddi yetersizlikler. • Bahçe oyun alanlarının yetersizliği |
|||||||||
İhtiyaçlar |
• Kurs öğretmeni • Mali ihtiyaçların temelindeki maddi yetersizlikler. |
|||||||||
2024-2028 Stratejik Planı Faaliyet/Proje Maliyetlendirme Tablosu
|
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
ToplamMaliyet |
Amaç1 |
|
|
|
|
|
|
Hedef1.1 |
5000 |
8000 |
12.000 |
16.000 |
20.000 |
61000 |
Hedef1.2 |
14.000 |
18.000 |
22.000 |
25.000 |
30.000 |
109000 |
Amaç2 |
|
|
|
|
|
|
Hedef2.1 |
15.000 |
18.000 |
22.000 |
25.000 |
28.000 |
108000 |
Hedef 2.2 |
10.000 |
15.000 |
20.000 |
25.000 |
30.000 |
100000 |
Amaç 3 |
|
|
|
|
|
|
Hedef 3.1 |
15.000 |
20.000 |
25000 |
30.000 |
35.000 |
125000 |
Hedef 3.2 |
3.000 |
5.000 |
8.000 |
10.000 |
12.000 |
38000 |
GenelYönetimGiderleri |
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
62.000TL |
84.000TL |
109.000TL |
131.000 TL |
155.000 TL |
541.000 TL |
İzleme, stratejik planın uygulanmasının sistematik olarak takip edilmesi ve raporlanması anlamını taşımaktadır. Değerlendirme ise, uygulama sonuçlarının amaç ve hedeflere kıyasla ölçülmesi ve söz konusu amaç ve hedeflerin tutarlılık ve uygunluğunun analizidir. Okulumuz Stratejik Planının onaylanarak yürürlüğe girmesiyle birlikte, uygulamasının izleme ve değerlendirmesi de başlayacaktır. Planda yer alan stratejik amaç ve onların altında bulunan stratejik hedeflere ulaşılabilmek için yürütülecek çalışmaların izlenmesi ve değerlendirilmesini zamanında ve etkin bir şekilde yapabilmek amacıyla Okulumuzda Stratejik Plan İzleme ve Değerlendirme Ekibi kurulacaktır. İzleme ve değerlendirme, planda belirtilen performans göstergeleri dikkate alınarak yapılacaktır. Stratejik amaçların ve hedeflerin gerçekleştirilmesinden sorumlu kişiler 6 aylık veya yıllık dönemler itibariyle yürüttükleri faaliyet ve projelerle ilgili raporları bir nüsha olarak hazırlayıp İzleme ve Değerlendirme Ekibine verecektir. Okulumuzun İzleme ve Değerlendirme Ekibi ( OGYE) Stratejik amaçların ve hedeflerin gerçekleştirilmesi ilgili raporları yıllık dönemler itibariyle raporları iki nüsha olarak hazırlayıp bir nüshası Okul İzleme ve Değerlendirme Ekibine bir nüshasını da İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Strateji Geliştirme bölümüne gönderecektir.
İzleme ve Değerlendirme Ekibi, iyileştirme ekiplerden gelen yıllık performans değerlendirmelerini inceleyerek, performans göstergelerinin ölçümü ve değerlendirilmesini, ait olduğu yıl içinde yapılan faaliyetlerin o yılki bütçeyle uyumu ve elde edilen sonuçların Stratejik Planda önceden belirlenen amaç ve hedeflere ne derece örtüştüğünü rapor halinde okul müdürünün bilgisine sunacaktır. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünden gelen kararlar doğrultusunda ilgili birim ve kişilere geri bildirim yapılacaktır.
Böylece, Plan’ın uygulanma sürecinde bir akşama olup olmadığı saptanacak, varsa bunların düzeltilmesine yönelik tedbirlerin alınması ile performans hedeflerine ulaşma konusunda doğru bir yaklaşım izlenmiş olacaktır.