T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KARAMAN / MERKEZ - 85. Yıl Milli Egemenlik İlkokulu

2024 - 2028 STRATEJİK PLANI

85.Yıl Milli Egemenlik İlkokulu 2024-2028 Stratejik Planı onaylanarak yürürlüğe girmiştir.

T.C

KARAMAN VALİLİĞİ

85. YIL MİLLİ EGEMENLİK İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ

 

 

2024 - 2028 STRATEJİK PLANI

                                                                                         

Karaman 2024


 

 

85. YIL MİLLİ EGEMENLİK İLKOKULU

 

 

 

 


 

 


 

 

 

Okul/Kurum Bilgileri

 

İli: KARAMAN

İlçesi: MERKEZ

Adres:

İbrahim Hakkı Konyalı Mahallesi 110. Sokak No:5

CoğrafiKonum (link)

 

https://www.google.com.tr/maps/place/85.+YIL

Telefon

Numarası:

  3382174043

FaksNumarası:

 

    3382174043

e-Posta Adresi:

 745086@meb.k12.tr

Web sayfası adresi:

http:// 85yil.meb.k12.tr

Kurum Kodu:

 745086

ÖğretimŞekli:

Tam Gün

 


 

SUNUŞ

            Geçmişten günümüze gelirken var olan yaratıcılığın getirdiği teknolojik ve sosyal             anlamda gelişmişliğin ulaştığı hız, artık kaçınılmazları da önümüze sererek kendini             göstermektedir. Güçlü ekonomik sosyal yapı, güçlü bir ülke olmanın ve tüm değişiklerde             dimdik ayakta durabilmenin kaçınılmazlığı da oldukça büyük önem taşımaktadır. Gelişen             ve        sürekliliği izlenebilen, bilgi ve planlama temellerine dayanan güçlü bir yaşam standardı ve        ekonomik yapı; stratejik amaçlar,     hedefler ve planlanmış zaman diliminde gerçekleşecek             uygulama faaliyetleri ile   ( STRATEJİK PLAN ) oluşabilmektedir.

                        Okulumuz misyon, vizyon ve stratejik planını ilk olarak 2005 yılında belirlemiştir.

            Okulumuz, daha iyi bir eğitim seviyesine ulaşmak düşüncesiyle sürekli yenilenmeyi ve kalite

            kültürünü kendisine ilke edinmeyi amaçlamaktadır. Kalite kültürü oluşturmak için eğitim ve

            öğretim başta olmak üzere insan kaynakları ve kurumsallaşma, sosyal faaliyetler, alt yapı,

             toplumla ilişkiler ve kurumlar arası ilişkileri kapsayan 2024-2028 stratejik planı       hazırlanmıştır.

            Büyük önder Atatürk’ü örnek alan bizler; çağa uyum sağlamış, çağı yönlendiren öğrenciler yetiştirmek için kurulan okulumuz, geleceğimiz teminatı olan öğrencilerimizi daha iyi imkânlarla yetiştirip, düşünce ufku ve yenilikçi ruhu açık, Türkiye Cumhuriyetini çatısını daha yükseklere taşıyan bireyler olması için öğretmenleri ve idarecileriyle özverili bir şekilde tüm azmimizle çalışmaktayız.

            85. Yıl Milli Egemenlik İlköğretim Okulu olarak en büyük amacımız yalnızca ilköğretim mezunu çocuklar yetiştirmek değil, girdikleri her türlü ortamda çevresindekilere ışık tutan, hayata hazır, hayatı aydınlatan, bizleri daha da ileriye götürecek nesiller yetiştirmektir. İdare ve öğretmen kadrosuyla bizler çağa ayak uydurmuş, yeniliklere açık, Türkiye Cumhuriyetini daha da yükseltecek gençler yetiştirmeyi ilke edinmiş bulunmaktayız.

            85. Yıl Milli Egemenlik İlköğretim Okulu Stratejik Planı  (2024-2028)’de belirtilen amaç ve hedeflere ulaşmamızın okulumuzun gelişimi ve kurumsallaşma süreçlerine önemli katkılar sağlayacağına inanmaktayız.

            Planın hazırlanmasında emeği geçen Strateji Yönetim Ekibine öğretmen, öğrenci ve velilerimize teşekkür ederim.

                                                                                                          Metin YILMAZ

                                                                                                                                                                                                                   Okul Müdür


 


İçindekiler

İçindekiler  6

BÖLÜM I: GİRİŞ ve PLAN HAZIRLIK SÜRECİ  8

BÖLÜM II: DURUM ANALİZİ  9

Okulun Kurumsal Tarihçesi10

Okulun Mevcut Durumu: Temel İstatistikler  10

Okul Kurumsal Tarihçesi10

        Uygulanmakta Olan Planın Değerlendirilmesi                                                                                            11

        Yasal Yükümlülükler ve Mevzuat Analizi                                                                                                  13

        Üst Politika Belgelerinin Analizi                                                                                                                16

         Faliyet Alanları ile Ürün ve Hizmetlerin Belirlenmesi                                                                              16

Temel Bilgiler Tablosu                                                                                                                                      22

Çalışan Bilgileri22

Okul Yerleşkesine Ait Bilgiler23

Sınıf ve Öğrenci Bilgileri24

Donanım ve Teknolojik Kaynaklarımız  25

Gelir ve Gider Bilgisi25

Paydaş Analizi                                                                                                                                                    26

       İç Paydaş Öğrenci Görüş ve Değerlendirme Anketi Sonuçları:                                                                   27

İç Paydaş Öğretmen Görüş ve Değerlendirme Anketi Sonuçları:28

İç Paydaş Veli Görüş ve Değerlendirme Anketi Sonuçları:29

GZFT (Güçlü, Zayıf, Fırsat, Tehdit) Analizi30

İçsel Faktörler31

Dışsal Faktörler32

        Gelişim ve Sorun Alanlarımız                                                                                                                     33

BÖLÜM III: MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER  

MİSYONUMUZ   35

VİZYONUMUZ   35

TEMEL DEĞERLERİMİZ   36

BÖLÜM IV: AMAÇ-HEDEF-GÖSTERGE VE STRATEJİLERE İLİŞKİN KARTLAR   37

Okul öncesi eğitim ve temel eğitimde öğrencilerimizin bilişsel, duygusal ve fiziksel olarak çok boyutlu gelişimleri sağlanacaktır.37

        Bütün bireylerin bedensel ve sosyal gelişimlerine yönelik faaliyetlere katılım oranını artırmak(İlkokul)

Kurumsal kapasiteyi geliştirmek için, mevcut beşeri, fiziki ve mali alt yapı eksikliklerini gidererek, enformasyon teknolojilerinin etkililiğini 47  artırıp çağın gereklerine uygun, yönetim ve organizasyon yapısını etkin hale getirmek.

Okulların kurumsal kapasite ve yeterlilikleri verimli ve sürdürülebilir bir şekilde geliştirilecektir.49

V. BÖLÜM: MALİYETLENDİRME   49

BÖLÜM VI: İZLEME VE DEĞERLENDİRME   50

      

 


            BÖLÜM I: GİRİŞ ve PLAN HAZIRLIK SÜRECİ

                 85. Yıl Milli Egemenlik İlköğretim Okulunun stratejik planlama çalışmasına önce durum tespiti, yani okulun SWOT analizi yapılarak başlamıştır. SWOT analizi tüm idari personelin ve öğretmenlerin katılımıyla uzun süre bir çalışma sonucu ilk şeklini almış, varılan genel sonuçların sadeleştirilmesi ise okul yönetimi ile öğretmenlerden oluşan beş kişilik bir kurul tarafından yapılmıştır. Daha sonra SWOT sonuçlarına göre stratejik planlama aşamasına gelinmiştir. Bu süreçte okulun amaçları, hedefleri hedeflere ulaşmak için gerekli stratejiler ve eylem planı ve sonuçta başarı veya başarısızlığın göstergeleri ortaya konmuştur. Denilebilir ki SWOT analizi bir kilometre taşıdır okulumuzun bu günkü resmidir ve stratejik planlama ise bugünden yarına nasıl hazırlanmamız gerektiğine dair kalıcı bir belgedir. Stratejik Plan’da belirlenen hedeflerimizi ne ölçüde gerçekleştirdiğimiz, plan dönemi içerisindeki har yılsonunda gözden geçirilecek ve gereken yenilemeler yapılacaktır.

            Çalışmaları yürüten ekip ve kurul bilgileri altta verilmiştir.

 

            STRATEJİK PLAN ÜST KURULU

 

Üst Kurul Bilgileri

Ekip Bilgileri

Adı Soyadı

Unvanı

Adı Soyadı

Unvanı

Metin YILMAZ

Okul Müdürü

Halil TÜRKMEN

Müdür Yardımcısı

Mustafa BOZKURT

Sınıf Öğretmeni

Meryem DOĞAN

Rehber Öğretmen

Fatma ASICI

Sınıf Öğretmeni

Elif Ebru BAŞ

İngilizce Öğretmeni

Fadimana ALTUNTAŞ

Anasınıfı Öğretmeni

Fatma ASICI

Sınıf Öğretmeni

Ayşe SAYASLAN

Okul Aile Birliği Başkanı

 

 

 

 

 

BÖLÜM II:DURUM ANALİZİ

Bakanlığımızın (Strateji Geliştirme Başkanlığı) 06.10.2022 tarihli ve E-66968699-  10.06.01-60162336 sayılı yazısı (Genelge No. 2022/21).

Millî Eğitim Bakanlığının (Strateji Geliştirme Başkanlığı) 06.10.2022 tarihli ve 2024-2028 Stratejik Plan Hazırlık Çalışmaları konulu E-66968699-10.06.01-60162336 sayılı Genelgesi (Genelge No. 2022/21) ve  Karaman İl Milli Eğitim Müdürlüğünün İl Millî Eğitim Müdürlüğünün (Strateji Geliştirme Şube Müdürlüğü) 14.05.2024 tarihli ve  E-99371540-604.01.01-102296631sayılı yazısı. Stratejik Planlama Çalışmaları kapsamında okul personelimiz içerisinden ‘’Stratejik Plan Üst Kurulu” ve “Stratejik Planlama Ekibi” kurulmuştur.

Okulumuzun Stratejik Planına (2024-2028) Stratejik Plan Üst Kurulu ve Stratejik Planlama Ekibi tarafından, çalışma ve yol haritası belirlendikten sonra taslak oluşturularak başlanmıştır. İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz tarafından gönderilen Stratejik Planlama ile ilgili evraklar Stratejik Planlama ekibimiz tarafından incelenmiştir. Stratejik Planlama süreci hakkında ekip bilgilendirilmiştir.

Önceden hazırlanan anket formlarında yer alan sorular katılımcılara yöneltilmiş ve elde edilen veriler birleştirilerek paydaş görüşleri oluşturulmuştur. Bu bilgilendirme ve değerlendirme toplantılarında yapılan anketler ve hedef kitleye yöneltilen sorularla mevcut durum ile ilgili veriler toplanmıştır.

Durum analizi bölümünde okulumuzun mevcut durumu ortaya konularak neredeyiz sorusuna yanıt bulunmaya çalışılmıştır.

Bu kapsamda okulumuzun kısa tanıtımı, okul künyesi ve temel istatistikleri, paydaş analizi ve görüşleri ile okulumuzun Güçlü Zayıf Fırsat ve Tehditlerinin (GZFT) ele alındığı analize yer verilmiştir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Okulun Kurumsal Tarihçesi

 

            Okulumuz 2005 yılında tamamlandığı için TBMM’nin açılışının 85. yılı nedeniyle 85. Yıl Milli Egemenlik İlköğretim Okulu adını almıştır. Kurucu Müdür olarak İsmail YAVUZASLAN atanmış, 1 yıl görev yaptıktan sonra kadrolu olarak Müdür Abdullah BAYRAK atanmış ve 6 yıl görev yaptıktan sonra Muharrem KERBALI 7 yıl okul müdürü olarak görev yapmıştır. Haziran 2020 de okulumuza müdür olarak atanan Metin YILMAZ okul müdürlüğü görevine devam etmektedir.

            Okulumuz üç katlı binadan oluşmakta ve bünyesinde birer tane müdür odası, müdür yardımcısı odası, rehber öğretmen odası öğretmenler odası, İngilizce sınıfı,  arşiv odası, 2 anasınıfı, 17 derslik, 4 erkek öğrenci tuvaleti, 4 kız öğrenci tuvaleti bir bayan öğretmen tuvaleti, bir erkek öğretmen tuvaleti, bir kooperatif odası ve kazan dairesinden oluşmaktadır. Isınma doğalgaz ile sağlanmaktadır.

Okulumuz eğitim - öğretim faaliyetlerine başladığı günden beri çağdaş eğitim- öğretim gerekleri; uygun fiziksel mekânların temini, eğitim - öğretim araç ve gereçlerinin sağlanması, eğitim - öğretim ve yönetim süreç standartlarının belirlenmesi ve en güzel şekilde yürütülmesi konusunda örnek teşkil etme yolunda güzel adımlar atmaktadır.

 

 

 

 

 

 

 


Uygulanmakta Olan Planın Değerlendirilmesi

2019-2023 Stratejik Planı Mevcut Durum Analizi Raporu, Stratejik Plan Kitabı ve Performans Programı kitapçığı olmak üzere 3 kitaptan oluşmaktadır. Stratejik Plan Hazırlık Süreci Durum Analizi, Geleceğe Yönelim, Maliyetlendirme, İzleme Ve Değerlendirme, olmak üzere 5 bölümden oluşmaktadır.

2019-2023 Stratejik Planında Durum Analizi, Paydaş Analizi, Yükümlülükler Ve Mevzuat Analizi, Kurum İçi Ve Dışı Analiz, Üst Politika Belgeleri ,GZFT (SWOT)Analizi,  kullanılmıştır. 2019-2023 Stratejik Planı Yasal Yükümlükler Ve Mevzuat Analizi bölümü 652 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname esaslarına göre belirlenmiştir. 2019-2023 Stratejik Planı Okulun Tarihçesi, Okulun Mevcut Durumu, Paydaş Analizi, GZFT Analizi, Misyonumuz, Vizyonumuz, Temel Değerlerimiz, Eğitim ve Öğretime Erişim, Eğitim ve Öğretimde Kalitenin Arttırılması, Kurumsal Kapasite alanlarında gruplanmıştır.

2019-2023 stratejik planımız, Okul Müdürü Metin YILMAZ başkanlığında görevli öğretmenlerimizin katılımıyla yapılan toplantılarda, değerlendirilmiş ve sonuçları paylaşılmıştır. 2019-2023 stratejik planımızla birlikte hesap verilebilirlik anlayışı ile kaynakların etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde elde edilmesi ve kullanılması sağlanmış, stratejik yönetim anlayışı kurum kültürü olarak benimsenmiştir. Planlama, çalışmaları izleme, değerlendirme ve denetleme süreçleri önem kazanmıştır.

Değerlendirme raporu, 2019-2023 Dönemi Stratejik Planının 2023 yılı hedeflere ve hedeflere ait performans göstergelerine ulaşma oranları dikkate alınarak hazırlanmıştır. Raporda; stratejik planda belirlenmiş olan amaç ve hedefler, sorumlu birim ve performans göstergeleri bazında değerlendirilmiştir ve her bir performans göstergesi için performans hesaplaması yüzde olarak hesaplanmıştır. Performans göstergelerine ilişkin değerlendirmeler; Her bir performans göstergesinin hedefe etkisi göz önünde bulundurularak hedef bazında performans hesaplaması yapılmıştır.

 

Deprem Etkisi: Kahramanmaraş'ta yaşanan deprem, psikolojik ve sosyal hasara neden oldu ve öğrencilerin eğitimine olumsuz etkiledi.

Öğrenci Başarısı: Okulumuzun akademik başarısının iyi olmasına rağmen sosyal faaliyetler, ders dışı etkinlikler, beceri kursları ile öğrencileri

Öğrenci Devamsızlığı: Okulumuzun devamsızlık sorunu kısmi olarak bulunmakla birlikte veli işbirliği ile çözülmektedir.

Bu faktörler, hedeflerimize ulaşma konusunda karşılaştığımız zorlukların altını çizmektedir. Bu nedenle, yeni plan döneminde bu zorlukların üstesinden gelmeyi ve daha etkili bir eğitim ortamı oluşturmayı hedeflemekteyiz.

85. Yıl Milli Egemenlik İlkokulu olarak 2019-2023 Stratejik Planı'nın gerçekleşme durumu değerlendirildiğinde aşağıdaki konularda önemli iyileşmelerin sağlandığı görülmüştür:

 

 

 

İyileşmeler

1)      Okul binasında ve fiziki mekanlarda iyileştirilmeler yapılmıştır.

2)      Okul binasının iç ve dış temizliği sağlanmıştır.

3)      Okul binasında öğrencilerin güvenlikleri sağlanmıştır.

4)      Okul binasında bulunan asansör kullanılabilir hale getirilmiştir.

5)      Okul binası iş sağlığı ve güvenliği standartlarına uygun hale getirilmiştir.

6)      Yeterli sayıda kültürel ve sportif faaliyet yapılmıştır

 

 

Sorunlar

1)      Kapalı Spor salonunun olmaması

2)      Velilerin okul idaresine ve öğretmenlere yersiz müdahalelerde bulunmaları.

3)      Çalışanlara yönelik yapılan suçlamalarda velilere yaptırımların yetersiz olması.

4)      Okul kurallarına uyum

5)      Birden fazla okul girişi

6)      Daha güzel ve temiz bir okul

 

 

 

 

 

Yasal Yükümlülükler ve Mevzuat Analizi

 

 

 

 

YASAL YÜKÜMLÜLÜK (GÖREVLER)

DAYANAK(KANUN, YÖNETMELİK, GENELGE, YÖNERGE)

Atama

657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu

Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul ve Kurumların Yönetici ve Öğretmenlerinin Norm Kadrolarına İlişkin Yönetmelik

Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Atama ve Yer Değiştirmelerine İlişkin Yönetmelik

Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği

Ödül, Disiplin

Devlet Memurları Kanunu

6528 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu İle Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun

Milli Eğitim Bakanlığı Personeline Başarı, Üstün Başarı ve Ödül Verilmesine Dair Yönerge

Milli Eğitim Bakanlığı Disiplin Amirleri Yönetmeliği

Okul Yönetimi

1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu

Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği

Milli Eğitim Bakanlığı Okul Aile Birliği Yönetmeliği

Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Bölgeleri ve Eğitim Kurulları Yönergesi

MEB Yönetici ve Öğretmenlerin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar

Taşınır Mal Yönetmeliği

Eğitim-Öğretim

Anayasa

1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu

222 Sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu

6287 Sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun

Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği

Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Öğretim Çalışmalarının Planlı Yürütülmesine İlişkin Yönerge

Milli Eğitim Bakanlığı Öğrenci Yetiştirme Kursları Yönergesi

Milli Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları ve Eğitim Araçları Yönetmeliği

Milli Eğitim Bakanlığı Öğrencilerin Ders Dışı Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri Hakkında Yönetmelik

Personel İşleri

Milli Eğitim Bakanlığı Personel İzin Yönergesi

Devlet Memurları Tedavi ve Cenaze Giderleri Yönetmeliği

Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Çalışan Personelin Kılık Kıyafet Yönetmeliği

Memurların Hastalık Raporlarını Verecek Hekim ve Sağlık Kurulları Hakkındaki Yönetmelik

Milli Eğitim Bakanlığı Personeli Görevde Yükseltme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği

Öğretmenlik Kariyer Basamaklarında Yükseltme Yönetmeliği

Mühür, Yazışma, Arşiv

Resmi Mühür Yönetmeliği

Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkındaki Yönetmelik

Milli Eğitim Bakanlığı Evrak Yönergesi

Milli Eğitim Bakanlığı Arşiv Hizmetleri Yönetmeliği

Rehberlik ve Sosyal Etkinlikler

Milli Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönet.

Okul Spor Kulüpleri Yönetmeliği

Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Ortaöğretim Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği

Öğrenci İşleri

Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği

Milli Eğitim Bakanlığı Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Yönergesi

Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliği

İsim ve Tanıtım

Milli Eğitim Bakanlığı Kurum Tanıtım Yönetmeliği

Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Kurumlara Ait Açma, Kapatma ve Ad Verme Yönetmeliği

Sivil Savunma

Sabotajlara Karşı Koruma Yönetmeliği

Binaların Yangından Korunması Hakkındaki Yönetmelik

Daire ve Müesseseler İçin Sivil Savunma İşleri Kılavuzu

 

 

 Üst Politika Belgelerinin Analizi

 

 

 

 

 

Üst politika belgeleri;

·         Millî Eğitim Bakanlığı Stratejik Planı,

·         İl Millî Eğitim Müdürlüğü Stratejik Planı,

·         Okul/kurumu ilgilendiren ulusal, bölgesel ve sektörel strateji eylem planları

·          

 Faliyet Alanları ile Ürün ve Hizmetlerin Belirlenmesi

 

 

 

 

FAALİYET ALANI: EĞİTİM

FAALİYET ALANI: YÖNETİM İŞLERİ

1-      Rehberlik Hizmetleri

*         Veli   

*         Öğrenci  

*         Öğretmen

 

1 -Öğrenci işleri hizmeti

*         Kayıt- Nakil işleri    

*         Devam-devamsızlık    

*         Sınıf geçme-Diploma İşlemleri

*         Mezunlar

*         Burs hizmetleri

*         Bir Üst Öğrenime Geçiş-Tercih İşlemleri

*         Öğrenci başarısının değerlendirilmesi

*         Ders Programları-Ders Dağıtım İşleri

*         Öğrencilere yönelik her türlü belgenin düzenlenmesi

*         Öğrenci sağlığı ve güvenliği

*         Öğrenci davranışlarının değerlendirilmesi

*         Öğrenci disiplin işlemleri

2- Sosyal-Kültürel Etkinlikler

*         Çeşitli Sosyal Etkinlikler

*         Çeşitli Kültürel Etkinlikler

*         Öğrenci Gezileri

*         Öğretmenler Sosyal Etkinlikleri

*         Bayramlar-Belirli Gün ve Haftalarla İlgili törenler

*          

2- Öğretmen özlük işleri hizmeti

*         Personel Terfi-İzin-Ücret-Maaş İşlemleri

*         Hizmet Birleştirme işlemleri

*         Personel işleri

*         Doğum- ölüm vb. yardım evrakları düzenlenmesi

*         HİTAP işlemleri

 

3- Spor Etkinlikleri

*         Futbol

*         Atletizm  

*         Voleybol

*         Basketbol vb...

*         Can Turnuvası

*         İp Sekme Turnuvası

3- Büro İşleri hizmeti

*         Ayniyat, Demirbaş, Vb. İşlemleri

*         Satın Alma İşlemleri

*         Muayene ve Teslim Alma İşlemleri

*         Resmi yazışma işlemleri

*         Arşiv hizmetleri

*         Halkla ilişkiler

*         Planlama

*         Koordinasyon

*         Stratejik  planın uygulanması

*         Donanım ve Teknoloji

*         Disiplin ve Sicil İşlemleri

*         Denetim

*         Okul Gelişimine Ait Görev ve Hizmetler

*         Tif-Tefbis işlemleri

 

FAALİYET ALANI: ÖĞRETİM

FAALİYET ALANI: VELİ EĞİTİMİ

1 Müfredatın işlenmesi

*         Derslik sistemi ile her türlü dersin yaparak yaşayarak öğretimi

*         Kütüphanenin etkin kullanımı

*         Bilgi teknoloji donanımlarının sınıflarda yaygınlaştırılarak etkin kullanımını sağlama

*         Ders dışı etkinlikler

 

*         Halk Eğitim Müdürlüğü ile işbirliği yapılarak Eğitici Kurslar Düzenlenmesi

*         Veli rehberlik faaliyetleri(Seminerler)

*         Velilere yönelik sosyal faaliyetler

 

2 Kurslar

*         Yetiştirme    

*         Hazırlama  

*         Etüt

FAALİYET ALANI:

Kurslara katılımın sağlanması

Kurs sürecinin ve sonucunun değerlendirilmesi

3 Proje çalışmaları

*         Mahalli ve ulusal projelere etkin katılım sağlamak

 

Farklı proje ve etkinliklerle okul ortamının geliştirilmesi

 

 

Ürün-Hizmet Listesi

Öğrenci kayıt, kabul ve devam işleri

Eğitim hizmetleri

Öğrenci başarısının değerlendirilmesi

Öğretim hizmetleri

Sınav işleri

Toplum hizmetleri

Sınıf geçme işleri

Kulüp çalışmaları

Öğrenim belgesi düzenleme işleri

Öğrenim Belgesi

Personel işleri

Sosyal, kültürel ve sportif etkinlikler

Öğrenci davranışlarının değerlendirilmesi

Burs hizmetleri

Öğrenci sağlığı ve güvenliği

Bilimsel araştırmalar

Okul çevre ilişkileri

Yaygın eğitim

Rehberlik

Mezunlar (Öğrenci)

 

 

Okulumuzda öğrencilerimizin kayıt, nakil, devam-devamsızlık, not, öğrenim belgesi düzenleme işlemleri e-okul yönetim bilgi sistemi üzerinden yapılmaktadır.

              Öğretmenlerimizin özlük, derece-kademe, terfi, hizmet içi eğitim, maaş ve ek ders işlemleri mebbis ve kbs sistemleri üzerinden yapılmaktadır. Okulumuzun mali işlemleri ilgili yönetmeliklere uygun olarak yapılmaktadır.

Okulumuzun rehberlik anlayışı sadece öğrenci odaklı değildir . Sınıf öğretmenlerimiz öğrenci ve velilere yönelik seminerler düzenlemekte, çeşitli anket ve envanterler uygulamaktadır. Düzenli olarak veli görüşmeleri yapılmaktadır.. Okulumuzda davranış problemi gözlemlenen sınıf ve öğrenciler güdülenerek olumlu davranış kazanmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            Okulun Mevcut Durumu: Temel İstatistikler

            Okul Künyesi

Okulumuzun temel girdilerine ilişkin bilgiler altta yer alan okul künyesine ilişkin tabloda yer almaktadır.

 

 

           

 

 

 

 

 

 

Temel Bilgiler Tablosu

Okul Künyesi

 

İli: Karaman

İlçesi: Merkez

Adres:

İbrahim Hakkı Konyalı Mahallesi 1110. Sokak No:5

Coğrafi Konum (link):

https://www.google.com.tr/maps/place/85.+YIL

Telefon Numarası:

0 338 217 4043 

Faks Numarası:

0 338 217 4043

e- Posta Adresi:

İbrahim Hakkı Konyalı Mahallesi

Web sayfası adresi:

85yil.meb.k12.tr

Kurum Kodu:

745086

Öğretim Şekli:

Tam Gün

Okulun Hizmete Giriş Tarihi:   2005

Toplam Çalışan Sayısı

22

Öğrenci Sayısı:

Kız

156

Öğretmen Sayısı

Kadın

9

Erkek

157

Erkek

11

Toplam

313

Toplam

20

Derslik Başına Düşen Öğrenci Sayısı

: 20

Şube Başına Düşen Öğrenci Sayısı

: 20

Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı

: 20

Şube Başına 30’dan Fazla Öğrencisi Olan Şube Sayısı

: 0

Öğrenci Başına Düşen Toplam Gider Miktarı

72 TL

Öğretmenlerin Kurumdaki Ortalama Görev Süresi

: 10

               

 

 

 

 

 

            Çalışan Bilgileri

Okulumuzun çalışanlarına ilişkin bilgiler altta yer alan tabloda belirtilmiştir.       

 

            Çalışan Bilgileri

Unvan*

Erkek

Kadın

Toplam

Okul Müdürü ve Müdür Yardımcısı

2

-

2

Okul Öncesi

-

2

2

Sınıf Öğretmeni

9

5

14

Branş Öğretmeni

-

1

1

Rehber Öğretmen

-

1

1

İdari Personel

1

-

1

Yardımcı Personel

1

-

1

Güvenlik Personeli

-

-

-

Toplam Çalışan Sayıları

13

9

22

 

 

 

 

 

            Okulumuz Bina ve Alanları

       Okulumuzun binası ile açık ve kapalı alanlarına ilişkin temel bilgiler altta yer almaktadır.

 

       Okul Yerleşkesine İlişkin Bilgiler

 

Okul Bölümleri

Özel Alanlar

Var

Yok

Okul Kat Sayısı

3

Çok Amaçlı Salon

 

X

Derslik Sayısı

17

Çok Amaçlı Spor Alanları

 

X

Derslik Alanları (m2)

612 m2

Kütüphane

 

X

Kullanılan Derslik Sayısı

17

Fen Laboratuvarı

 

X

Şube Sayısı

16

Bilgisayar Laboratuvarı

 

X

İdari Odaların Alanı (m2)

90 m2

İş Atölyesi

 

X

Öğretmenler Odası (m2)

36m2

Beceri Atölyesi

 

X

Okul Oturum Alanı (m2)

670m2

Pansiyon

 

X

Okul Bahçesi (Açık Alan)(m2)

5858m2

Mescit

X

 

Okul Kapalı Alan (m2)

2010m2

 

 

 

Sanatsal, bilimsel ve sportif amaçlı toplam alan (m2)

2500m2

 

 

 

Kantin (m2)

X

 

 

 

Tuvalet Sayısı

20

 

 

 

 

 

 

 

           

      Sınıf ve Öğrenci Bilgileri

       Okulumuzda yer alan sınıfların öğrenci sayıları alttaki tabloda verilmiştir.

 

SINIFI

Erkek

Kız

Toplam

SINIFI

Erkek

Kız

Toplam

Ana Sınıfı A

12

6

18

2 – D

11

7

18

Ana Sınıfı B

12

10

22

3 – A

11

11

22

1 – A

5

11

16

3 – B

7

9

16

1 – B

11

13

24

3 – C

14

9

23

1 – C

6

13

19

3 –D

10

9

19

2 – A

10

13

23

4 – A

9

12

21

2 – B

8

11

19

4 – B

11

8

19

2 – C

12

5

17

4 – C

8

9

17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            Donanım ve Teknolojik Kaynaklarımız

Teknolojik kaynaklar başta olmak üzere okulumuzda bulunan çalışır durumdaki donanım malzemesine ilişkin bilgiye alttaki tabloda yer                 verilmiştir.

 

                        Teknolojik Kaynaklar Tablosu

Akıllı Tahta Sayısı

14

TV Sayısı

-

Masaüstü Bilgisayar Sayısı

12

Yazıcı Sayısı

4

Taşınabilir Bilgisayar Sayısı

2

Fotokopi Makinası Sayısı

2

Projeksiyon Sayısı

10

İnternet Bağlantı Hızı

50 mbit

           

            Gelir ve Gider Bilgisi

Okulumuzun genel bütçe ödenekleri, okul aile birliği gelirleri ve diğer katkılarda dâhil olmak üzere gelir ve giderlerine ilişkin son           dört yıl gerçekleşme bilgileri alttaki tabloda verilmiştir.

 

Yıllar

Gelir Miktarı

Gider Miktarı

2020

4850

4656

2021

7363

5100

2022

7310

3293

2023

26722

22680


     PAYDAŞ ANALİZİ

 

85. Yıl Milli Egemenlik İlkokulu Stratejik Planlama Ekibi olarak planımızın hazırlanması aşamasında katılımcı bir yapı oluşturmak için ilgili tarafların görüşlerinin alınması ve plana dahil edilmesi gerekli görülmüş ve bu amaçla paydaş analizi çalışması yapılmıştır. Ekibimiz tarafından iç ve dış paydaşlar belirlenmiş, bunların önceliklerinin tespiti yapılmıştır.

Paydaş görüş ve beklentileri SWOT (GZFT)Analizi Formu, Çalışan Memnuniyeti Anketi, Öğrenci Memnuniyeti Anketi, Veli Anketi Formu kullanılmaktadır. Aynı zamanda öğretmenler kurulu toplantıları, Zümre toplantıları gibi toplantılarla görüş ve beklentiler tutanakla tespit edilmekte Okulumuz bünyesinde değerlendirilmektedir.

Milli Eğitim Bakanlığı, Valilik, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Okullar, Yöneticiler, Öğretmenler, Özel Öğretim Kurumları, Öğrenciler, Okul aile birlikleri, Memur ve Hizmetli, Belediye, İl Sağlık Müdürlüğü, Meslek odaları, Sendikalar, Vakıflar, Muhtarlıklar, Tarım İlçe Müdürlüğü, Sivil Savunma İl Müdürlüğü, Türk Telekom İlçe Müdürlüğü, Medya vb.

           

 

                                                        Paydaş anketlerine ilişkin ortaya çıkan temel sonuçlara altta yer verilmiştir:

 

İç Paydaş Öğrenci Görüş ve Değerlendirmeleri Anketi Sonuçları:

 

            Öğrencilerimizin okulumuzla ilgili olumlu görüş ve düşünceleri bizlerin doğru yolda olduğumuzun bir göstergesi olacaktı

İç Paydaş Öğretmen Görüş ve Değerlendirme Anketi Sonuçları:

            Okulumuzun, öğretmenler tarafından tercih edilen bir okul olması, kurum kültürümüzün bir yansıması sonucunu doğurmaktadır. 2028 hedeflerimiz arasında mevcut durumu korumak ve daha ileriye taşımak için özverili çalışmalarımız devam edecektir.

İç Paydaş Veli Görüş ve Değerlendirme Anketi Sonuçları:

 

            Anket sonuçlarından da anlaşılacağı gibi, veli memnuniyetinin artarak devam etmesi için, şimdiye kadar olduğu gibi bundan sonra da aynı gayret ve özveri ile çalışmaya devam edilecektir.


                        GZFT (Güçlü, Zayıf, Fırsat, Tehdit) Analizi

            Okulumuzun performansını etkileyecek iç ve dış stratejik konuları belirlemek ve bunları yönetebilmek amacıyla gerçekleştirilen durum analizi çalışması kapsamında Stratejik Planlama Ekibi tarafından GZFT Analizi yapılmıştır. İç paydaşlarla çalıştay tekniği ile iki aşamada gerçekleştirilen çalışmalar, dış paydaş mülakatları kapsamında elde edilen görüş ve öneriler ve Stratejik Planlama Ekibi tarafından GZFT Analizine temel girdiyi sağlamıştır. Paydaşlarla yapılan çalışmalar ile Stratejik Planlama Ekibi tarafından gerçekleştirilen diğer analizlerin birleştirilmesi neticesinde okulumuzun güçlü ve zayıf yanları, fırsat ve tehditlerini içeren uzun bir liste oluşturulmuştur. Analiz çerçevesinde ortaya konacak stratejik konuların daha gerçekçi ve ulaşılabilir bir çerçevede ele alınması amacıyla GZFT analizinde bir önceliklendirme yapılması kararlaştırılmıştır. Önceliklendirmede; bir yandan analizde yer alan hususların ağırlıklandırılması, diğer yandan Stratejik Planlama Ekibinin bilgi birikimi ve tecrübesi ışığında konuların önem derecesine göre sıralanması yöntemleri uygulanmıştır.

Fırsatlar, okulumuzun kontrolü dışında gerçekleşen ve okulumuza avantaj sağlaması muhtemel olan etkenler ya da durumlardır. Tehditler ise, okulumuzun kontrolü dışında gerçekleşen, olumsuz etkilerinin engellenmesi veya sınırlandırılması gereken unsurlardır.

Çevre analizinde; okulumuzu etkileyebilecek dışsal değişimler ve eğilimler değerlendirilmiştir.

 

 

 

 

 

 

 

 

            İçsel Faktörler:

 

GZFT ANALİZİ

Güçlü Yönlerimiz

Zayıf Yönlerimiz

 

*Okul yönetici ve öğretmenlerinin ihtiyaç duyduğunda İl Milli Eğitim Müdürlüğü yöneticilerine ulaşabilmesi

*Liderlik davranışlarını sergileyebilen yönetici ve çalışanların bulunması

*Öğretmen yönetici iş birliğinin güçlü olması

*Kendini geliştiren gelişime açık ve teknolojiyi kullanan öğretmenlerin olması

*Okulun sosyal, kültürel, sportif etkinliklerdeki başarısı

*Okul Aile Birliğinin iş birliğine açık olması

*Her sınıfta Fatih Projesi kapsamında akıllı tahta olması

*ADSL bağlantısının olması

*Ders dışı faaliyetlerin yapılması

*Güvenlik kameralarının olması

*Veli iletişiminin güçlü olması

*Okulun dağılmasından mesai bitimine kadar (15.00-17.00) arası sosyal faaliyetlerin çok fazla olması, öğrencilerimize seçme hakkı vermesi

*Geleneksel oyunlarla ilgili okul içi Turnuvaların fazlalığı

 

 

 

 

*Bazı ailelerin öğrencilerin eğitim-öğretim faaliyetlerine yeterli önem vermemesi

*Okuma alışkanlığının az olması

*Öğrencilerin ortak bir okul kültüre sahip olmaması

*Nakil gelen ve giden öğrenci sayısının fazla olması

*Okulun fiziki mekânlarının yetersizliği

*Sportif faaliyetler için kapalı spor salonunun olmayışı

*Okul temizliğinin ertması

Dışsal Faktörler

 

Fırsatlarımız

Tehditlerimiz

 

 

*Mülki ve yerel yetkililerle olan olumlu diyalog ve iş birliği

*Okulumuzun diğer okullar ve kurumlarla iletişiminin güçlü olması

*Yerel yönetim, sivil toplum kuruluşları İl Özel İdaresinin eğitime desteği

*Bakanlığın Okul Öncesi Eğitime önem vermesi ve yaygınlaştırması

*Hayırseverlerin varlığı

*Hizmet alanların beklenti ve görüşlerinin dikkate alınması

*Okula toplu ulaşımın kolay olması

*İnsan kaynaklarının yeterliliği

*Velilere kısa sürede ulaşılabilmesi

*Eğitim kadromuzun dinamizmi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Parçalanmış ve problemli aileler

*Bulunduğumuz bölgenin hızlı göç alıp vermesi

*Velilerin ekonomik durumunun düşük oluşu

* Her yıl öğrenci sayısındaki düşüş

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            Gelişim ve Sorun Alanlarımız

Gelişim ve sorun alanları analizi ile GZFT analizi sonucunda ortaya çıkan sonuçların planın geleceğe yönelim bölümü ile ilişkilendirilmesi ve buradan hareketle hedef, gösterge ve eylemlerin belirlenmesi sağlanmaktadır.

Gelişim ve sorun alanları ayrımında eğitim ve öğretim faaliyetlerine ilişkin üç temel tema olan Eğitime Erişim, Eğitimde Kalite ve Kurumsal Kapasite kullanılmıştır. Eğitime erişim, öğrencinin eğitim faaliyetine erişmesi ve tamamlamasına ilişkin süreçleri; Eğitimde kalite, öğrencinin akademik başarısı, sosyal ve bilişsel gelişimi ve istihdamı da dâhil olmak üzere eğitim ve öğretim sürecinin hayata hazırlama evresini; Kurumsal kapasite ise kurumsal yapı, kurum kültürü, donanım, bina gibi eğitim ve öğretim sürecine destek mahiyetinde olan kapasiteyi belirtmektedir.

 

Eğitime Erişim

Eğitimde Kalite

Kurumsal Kapasite

Okula Devam/ Devamsızlık

Akademik Başarı

Kurumsal İletişim

Okula Uyum, Oryantasyon

  Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif faaliyetler

Kurumsal Yönetim

Özel Eğitime ihtiyaç duyan bireylerin eğitimi.

Eğitim Ortamlarının Kalitesi

Bina ve Yerleşke

Kayıt bölgesindeki çocukların kayıt durumu.

Öğretim Yöntemleri

Donanım

İlkokula hazır bulunuşluk

Ders araç gereçleri

Temizlik, Hijyen

İş Güvenliği

 

İş Güvenliği, Okul Güvenliği

Servis

 

Taşıma ve servis

Gelişim ve sorun alanlarına ilişkin GZFT analizinden yola çıkılarak saptamalar yapılırken yukarıdaki tabloda yer alan ayrımda belirtilen temel sorun alanlarına dikkat edilmesi gerekmektedir.

 

 

 

 1.TEMA: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM

1

Okullaşma /Kayıt bölgesindeki çocukların okula kaydının yapılmasını sağlama

2

Okula Devam - Devamsızlık /Devamsızlık sayılarını azaltma.

3

Okula Uyum, Oryantasyon/Öğrencilere yönelik oryantasyon faaliyetlerinin yetersizliği.

4

Özel Eğitime İhtiyaç Duyan Bireyler / Destek eğitim odasından yararlanma oranının arttırılması

5

Okullaşma/İlkokul 1. sınıf öğrencilerinden en az 1 yıl okulöncesi eğitim almış olanların oranlarının arttırılması.

 

2.TEMA: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTE

1

Akademik Başarı/ Akademik başarı değerlendirilmesi ve seviyesinin artırılması.

2

Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif faaliyetler/ Eğitim öğretim sürecinde sanatsal, sportif ve kültürel faaliyetlerin yetersizliği

3

Öğrenci Davranışları/ Okunan kitap sayısının yetersiz olması.

  4

Öğretmen Niteliği/Öğretmenlerin motivasyonunu arttırmaya yönelik yapılan faaliyetlerin sayısı

5

Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif faaliyetler/ Ders dışı eğitim çalışmalarına katılımın arttırılması.

 

3.TEMA: KURUMSAL KAPASİTE

1

Teknolojik Yapı / Kurumda kullanılan bilgisayar sayısının yetersizliği.

2

Kurum Kültürü/ Yerel - Ulusal ve Uluslararası Projelere başvuru sayısının yetersizliği

3

Kurum Kültürü/ Okul web sitesinin güncel olmaması

4

Kurumsal İletişim / Çalışma ortamlarının iletişimi ve iş motivasyonunu sağlayacak biçimde düzenlenmemesi.

 

            BÖLÜM III: MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER

            Karşılıklı etkileşime açık ve azami düzeyde katılımcılığın (paydaşlar) sağlandığı çalışmalar çerçevesinde, Okulumuzun misyonu            (varoluş nedeni), vizyonu (geleceğe bakışı), ilke ve değerleri (iş yapış tarzları) ile güçlü ve gelişmeye açık alanları tespit edilmiştir.

Paydaş beklentilerinin çalışmaya yansıtılmasını sağlamak amacıyla farklı kademe ve birimlerde görev yapmakta olan kişilerin tespit edilmesine gayret gösterilmiştir.

            MİSYONUMUZ

            Bizler bütün öğrencilerimizin kendi kendini yönetebilen, mantıklı, bilimsel ve akılcı düşünebilen, problem çözme becerisi            kazanmış, amaçlara ulaşmada gerekli çabayı gösteren, evrensel, millî, kültürel ve ailevi değerlerin        farkında olarak;          insanlık değerlerine sahip çıkan, Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı bireyler olarak yetiştirmek için varız.

            VİZYONUMUZ

       İlköğretim çağındaki her Türk çocuğunun; dünü tanımasını, bugünü öğrenmesini, kendine güvenen, ideallerini   gerçekleştirmeye istekli, toplum içinde başkalarının hak ve özgürlüklerine saygı duyan bireylerin yetiştirildiği           bir       kurum olmak.

 

 

 

 

 

 

 

 

            TEMEL DEĞERLERİMİZ

 

Temel Değerlerimiz

1

Ülkemizin geleceğinden sorumluyuz.

2

Eğitime yapılan yardımı kutsal sayar ve her türlü desteği veririz.

3

Toplam Kalite Yönetimi felsefesini benimseriz.

4

Kurumda çalışan herkesin katılımı ile sürecin devamlı olarak iyileştirileceğine ve geliştirileceğine inanırız.

5

Sağlıklı bir çalışma ortamı içerisinde çalışanları tanıyarak fikirlerine değer verir ve işimizi önemseriz.

6

Mevcut ve potansiyel hizmet bekleyenlerin ihtiyaçlarına odaklanırız.

7

Kendimizi geliştirmeye önem verir, yenilikçi fikirlerden yararlanırız.

8

Öğrencilerin, öğrenmeyi öğrenmesi ilk hedefimizdir.

9

Okulumuzla ve öğrencilerimizle gurur duyarız.

10

Öğrencilerimizi, yaratıcı yönlerinin gelişmesi için teşvik ederiz.

11

Öğrenme problemi olan öğrencilerimiz için özel destek programları hazırlarız.

12

Biz, birbirimize ve kendimize güveniriz.

13

Öğrencilerimiz, bütün çalışmalarımızın odak noktasıdır.

 

BÖLÜM IV: AMAÇ-HEDEF-GÖSTERGE VE STRATEJİLERE İLİŞKİN KARTLAR

TEMA 1: EĞİTİM – ÖĞRETİME ERİŞİM VE KATILIM

 

 

TEMA 1

Eğitim ve Öğretime Erişim

Amaç 1

Okul öncesi eğitim ve temel eğitimde öğrencilerimizin bilişsel, duygusal ve fiziksel olarak çok boyutlu gelişimleri sağlanacaktır.

 

Hedef 1.1

Kayıt bölgemizde yer alan çocukların okullaşma oranları artırılacak ve öğrencilerin uyum ve devamsızlık sorunları da giderilecektir.

Performans Göstergeleri

Hedefe Etkisi (%)

Başlangıç Değeri

2024

2025

2026

2027

2028

İzleme Sıklığı

Rapor Sıklığı

PG 1.1.1 Kayıt bölgesindeki öğrencilerden okula kayıt yaptıranların oranı (%)

 

 

%25

 

 

%90

 

 

%92

 

 

%94

 

 

%96

 

 

%98

 

 

%100

 

 

6 ay

 

 

1 yıl

PG 1.1.2 İlkokul birinci sınıf öğrencilerinden en az bir yıl okul öncesi eğitim almış olanların oranı (%)

 

 

%25

 

 

%60

 

 

%70

 

 

%80

 

 

%90

 

 

%95

 

 

%95

 

6 ay

 

1 yıl

PG 1.1.3 Okula yeni başlayan öğrencilerden oryantasyon eğitimine katılanların oranı (%)

 

 

%25

 

 

%70

 

 

%90

 

 

%95

 

 

%95

 

 

%100

 

 

%100

 

6 ay

6 ay

 

1 yıl

PG 1.1.4 Bir eğitim ve öğretim döneminde 20 gün ve üzeri devamsızlık yapan öğrenci oranı (%)

 

 

%25

 

 

%5

 

 

%4

 

 

%3

 

 

%2

 

 

%1

 

 

%1

 

 

6 ay

 

 

1 yıl

Koordinatör Birim

Okul idaresi, rehberlik servisi, tüm öğretmenler

İş birliği Yapılacak Birimler

Okul idaresi, rehberlik servisi, tüm öğretmenler, tüm paydaşlar,

Riskler

• Sosyoekonomik nedenlerle yurt içi nüfus hareketlerinde yaşanan düzensizlik

• Öğrencilerin devamsızlık yapması.

• Velilerin, eğitim sevilerinin düşük olması.

• Ailenin ilgisizliği

 

Stratejiler

S-1.1.1 Kayıt bölgesinde yer alan öğrencilerin tespiti çalışması yapılacaktır.

S-1.1.2 Anasınıfına gelecek öğrencilerin tespit çalışması yapılacaktır.

S1.1.3 Okula yeni başlayan tüm öğrenciler için veli ve öğrenci oryantasyon çalışmaları yapılacaktır.

S-1.1.4 Devamsızlık yapan öğrencilerin tespiti ve erken uyarı sistemi için çalışmalar yapılacaktır

S-1.1.5 Veliye öğrencinin devamsızlık bilgileri yazı bildirilecektir.

Maliyet Tahmini

5000 TL.

Tespitler

• Sirkülasyonun çok olduğu bir bölge olması.

• Göç alan ve göç veren bir bölge olması.

• Mevsimlik işçi çalışanların öğrencilerinin olması.

İhtiyaçlar

• Adrese dayalı nüfus kayıt sisteminden öğrenci adreslerine ulaşabilme

                     

 

 

 

TEMA 1

Eğitim ve Öğretime Erişim

Amaç 1

Öğrencilerin eğitim ve öğretime etkin katılımlarıyla süreci tamamlamalarını sağlamak

 

Hedef 1.2

Bütün bireylerin bedensel ve sosyal gelişimlerine yönelik faaliyetlere katılım oranını artırmak.

 

 

Performans Göstergeleri

Hedefe Etkisi (%)

Başlangıç Değeri

2024

2025

2026

2027

2028

İzleme Sıklığı

Rapor Sıklığı

 PG 1.2.1. Bir eğitim ve öğretim yılında bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda kurum içi ve kurum dışı faaliyete katılan öğrenci oranı (%)

 

40

 

%60

 

%62

 

%70

 

%80

 

%90

 

%100

 

6 ay

 

1 yıl

 PG 1.2.2. Bir eğitim ve öğretim yılında sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmaları faaliyetine katılan öğrenci oranı (%)

 

30

 

%80

 

%85

 

%90

 

%90

 

%95

 

%100

 

6 ay

 

1 yıl

PG 1.2.3 Bir eğitim ve öğretim yılında yerel, ulusal ve uluslararası proje, yarışma vb. etkinliklere katılan öğrenci oranı (%)

 

30

 

%5

 

%10

 

%15

 

%20

 

%20

 

%20

 

6 ay

 

1 yıl

Koordinatör Birim

Okul idaresi, rehberlik servisi, tüm öğretmenler

İş birliği Yapılacak Birimler

Okul idaresi, rehberlik servisi, tüm öğretmenler

Riskler

• Öğrencilerin sosyal kültürel faaliyetlere isteksiz davranmaları

• Velilerin faaliyetlere katılan öğrencilerin akademik başarısının    düşeceğine inanması

•Kaynak yetersizliği

Stratejiler

S1.2.1. Her bir öğrencinin bir kulüp faaliyetinde aktif olarak yer alması sağlanarak kulüp faaliyetlerinin etkinliği artırılacaktır.

S1.2.2. Okulda spor yapmak için gerekli malzemelerin temini, kullandırılması.

S1.2.3. Öğrencilerin seviyelerine uygun olarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlamak amacıyla afet ve acil durum, çevre, eğitim, spor, kültür ve turizm, sağlık ve sosyal hizmetler alanlarında toplum hizmeti faaliyetlerine katılımları artırılacaktır.

S1.2.4. Öğrencilerin yerel, ulusal ve uluslararası proje ve yarışmalara katılmaları teşvik edilecektir.

Maliyet Tahmini

•14000TL

Tespitler

• Öğrencilerin daha fazla bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda kurum içi ve kurum dışı faaliyete katılmaya isteklerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir.

•Öğrencilerin daha fazla sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmaları faaliyetine katılmaya isteki oldukları tespit edilmiştir.

•Öğrencilerin yerel, ulusal ve uluslararası proje ve yarışmalara katılma konusundaki isteklikleri tespit edilmiştir.

İhtiyaçlar

• Kurs öğretmeni

• Okulun fiziksel olarak etkinlikler için düzenlenmesi

•Öğrencilerin sosyal kültürel ve sportif faaliyetlerine karşı istekli olmalarından dolayı bu faaliyetlerin artırılması.

•Öğrencilerin sosyal sorumluluk ve toplum hizmetleri çalışmalarına olan ilgilerinden dolayı bu tür faaliyetlerin çeşitlendirilmesi.

•Öğrencilerin proje ve yarışmalara katılabilmeleri için malzeme eksikliği temini

                     

 

 

TEMA 2

Eğitim ve Öğretimde Kalite (İlkokul)

Amaç 2

Öğrencilerin eğitim öğretime etkin katılımlarıyla donanımlı olarak bir üst öğrenime geçişi sağlanacaktır.

Hedef 2.1

Öğrenme kayıpları önleyici çalışmalar yapılarak azaltılacaktır.

Performans Göstergeleri

Hedefe Etkisi (%)

Başlangıç Değeri

2024

2025

2026

2027

2028

İzleme Sıklığı

Rapor Sıklığı

PG 2.1.1 İlkokullarda Yetiştirme Programına (İYEP) dâhil olan öğrencilerin Türkçe dersi kazanımlarına ulaşma oranı (%)

 

 

%25

 

 

%80

 

 

%85

 

 

%90

 

 

%95

 

 

%100

 

 

%100

 

 

6 ay

 

 

1 yıl

PG 2.1.2 İlkokullarda Yetiştirme Programına dâhil olan öğrencilerin matematik dersi kazanımlarına ulaşma oranı (%)

 

 

%25

 

 

%70

 

 

%80

 

 

%85

 

 

%90

 

 

%95

 

 

%100

 

 

6 ay

 

 

1 yıl

PG 2.1.3 İYEP dahil olan öğrenci sayıları oranı (%)

 

%25

 

%10

 

%8

 

%6

 

%4

 

%4

 

%3

 

6 ay

 

1 yıl

PG 2.1.4 Yabancı dil dersleri yıl sonu başarı oranı (%)

        %25

 

98

 

98

 

99

 

99

 

100

 

 

100

 

6 ay

 

1 yıl

Koordinatör Birim

Okul idaresi, rehberlik servisi ,İYEP komisyonu ve tüm öğretmenler

İş birliği Yapılacak Birimler

Okul idaresi, İlgili zümre öğretmenleri, rehberlik servisi, İYEP komisyonu, tüm öğretmenler ve tüm paydaşlar,

Riskler

• Sosyoekonomik nedenlerle yurt içi nüfus hareketlerinde yaşanan düzensizlik

• Öğrencilerin devamsızlık yapması.

• Velilerin, eğitim seviyelerinin düşük olması.

• Ailenin ilgisizliği

 

Stratejiler

S-2.1.1 Öğrencilerin Türkçe dersindeki eksikleri tespit edilerek İYEP  vb aracılığıyla akademik yeterliklerinin artırılması sağlanacaktır.

S-2.1.2 Öğrencilerin matematik derslerindeki eksikleri tespit edilerek İYEP aracılığıyla akademik yeterliklerinin artırılması sağlanacaktır.

S-2.1.3 Dijital platformlar aracılığıyla öğrencilerin tamamlayıcı ve destekleyici eğitim almaları sağlanacaktır.

S-2.1.4 İYEP’in ders içeriklerine katkı sağlayacak etkinlik, okuma vb. aktivitelerin zenginleştirilmesi sağlanacaktır.

S-2.1.5 İYEP içerikleri öğrencinin hazır bulunuşluk seviyesi dikkate alınarak hazırlanacaktır.

 

Maliyet Tahmini

15000 TL.

Tespitler

•İYEP ÖBA’da programa kalan öğrenci sayısının fazla olması

•Öğrencilerin kendi aralarında Türkçeyi düzgün kullanmamaları

•Yabancı dil derslerine karşı önyargılarının olmaları

•Öğrencilerin sayısal derslere karşı isteksiz davranmaları

İhtiyaçlar

• Kurs öğretmeni ihtiyacı

•Öğrencilerin tüm derslere karşı var olan önyargılarının ve isteksizliklerinin giderilmesi için etkinlik yapılması

•Teknoloji bağımlılığının azaltılması çalışmalarının yapılması

•Verimli ders çalışma tekniklerinin uygulanması

•Yabancı dil dersi için gerekli olan dokümanların temin edilmesi

                     

 

 

 

TEMA 2

Eğitim ve Öğretimde Kalite (İlkokul)

Amaç 2

Öğrencilerin eğitim öğretime etkin katılımlarıyla donanımlı olarak bir üst öğrenime geçişi sağlanacaktır.

Hedef 2.2

Öğrencilere evrensel değerler, sağlıklı yaşam ve çevre bilinci duyarlılığı kazandırılacaktır.

Performans Göstergeleri

Hedefe Etkisi (%)

Başlangıç Değeri

2024

2025

2026

2027

2028

İzleme Sıklığı

Rapor Sıklığı

PG 2.2.1. Öğrenci başına okunan kitap sayısı

% 20

10

12

14

16

18

20

 

 

6 ay

 

 

1 yıl

PG 2.2.2. Sağlıklı ve dengeli beslenme ile ilgili verilen eğitim sayısı

% 20

3

4

5

7

8

10

 

 

6 ay

 

 

1 yıl

PG 2.2.3. Sağlıklı ve dengeli beslenme ile ilgili verilen eğitime katılan öğrenci sayısı oranı %

% 20

% 70

%75

%80

%85

%90

%100

 

 

6 ay

 

 

1 yıl

PG 2.2.4. Çevre bilincinin artırılmasına yönelik verilen eğitim sayısı

% 20

3

4

5

7

8

10

 

 

6 ay

 

 

1 yıl

PG 2.2.5. Çevre bilincinin artırılmasına yönelik verilen eğitimlere katılan öğrenci sayısı oranı %

% 20

% 70

% 75

% 80

%85

% 90

%100

 

 

6 ay

 

 

1 yıl

Koordinatör Birim

Okul idaresi, rehberlik servisi, tüm öğretmenler

İş birliği Yapılacak Birimler

Okul idaresi, rehberlik servisi, tüm öğretmenler

Riskler

• Etkinlikler için finans kaynağı bulmada zorluk yaşanması

Stratejiler

S-2.2.1. Okul kütüphanesi zenginleştirilecek, öğrencilerin kütüphaneden yararlanması sağlanacaktır.

S-2.2.2. Öğrencilere ve velilere yönelik sağlıklı beslenmeye ve çevre bilincine yönelik bilgilendirme toplantıları yapılacak, etkinlikler düzenlenecektir.

S-2.2.3. Öğrencilerin akademik başarılarını artırabilmek için öğrenci ve velilere yönelik toplantılar gerçekleştirilecektir.

S-2.2.4. Okul bünyesinde proje tabanlı çalışmalar yürütülecek, ulusal ve uluslararası projelere katılım oranları artırılacaktır.

Maliyet Tahmini

•10000

Tespitler

• Mahallenin sosyoekonomik yapısı

• Velilerin vardiyalı çalışması

İhtiyaçlar

• Eğitmen Eksiği

• Sanat malzemeleri

• Spor malzemeleri

• Kütüphane için kitap

                     

 

 

 

 

 

TEMA 3

Kurumsal Kapasite

Amaç 3

Kurumsal kapasiteyi geliştirmek için, mevcut beşeri, fiziki ve mali alt yapı eksikliklerini gidererek, enformasyon teknolojilerinin etkililiğini artırıp çağın gereklerine uygun, yönetim ve organizasyon yapısını etkin hale getirmek.

 

Hedef 3.1

Eğitim kurumlarında fiziki mekânların okulun ihtiyaç ve hedefleri doğrultusunda iyileştirilmesi sağlanacaktır.

Performans Göstergeleri

Hedefe Etkisi (%)

Başlangıç Değeri

2024

2025

2026

2027

2028

İzleme Sıklığı

Rapor Sıklığı

PG 3.1.1  Okulda/kurumda iyileştirilecek fiziki mekân  oranı %

 % 25

 

 

% 40

 

 

%50

 

 

% 60

 

 

%70

 

 

%90

 

 

%100

 

 

6 ay

 

 

1 yıl

PG 3.1. 2 Okulda düzenleme yapılan açık hava oyun etkinlik saha  sayısı

% 25

 

1

 

2

 

3

 

4

 

4

 

   4

 

6 ay

 

1 yıl

PG 3.1.3 Okulda düzenleme yapılan atölye sayısı

% 25

 

1

 

1

 

1

 

1

 

1

 

1

 

6 ay

 

1 yıl

PG  3.1.4 Afet ve acil durum tatbikat sayısı

 

% 25

 

2

 

2

 

3

 

3

 

4

 

4

 

6 ay

 

1 yıl

Koordinatör Birim

Okul idaresi, rehberlik servisi, tüm öğretmenler

İş birliği Yapılacak Birimler

Okul idaresi, rehberlik servisi, tüm öğretmenler

Riskler

• Sınıfların tüm öğrenme merkezlerini oluşturacak kadar büyük olmaması

• Okulumuzun yeterli bütçeye sahip olmaması. 

• Bahçe oyun alan materyallerinin yetersizliği.

Stratejiler

S-3.1.1. Fiziksel mekânların iyileştirilmesi için Milli Eğitim Müdürlüğü ve Belediye ile işbirliği yapılması kararlaştırılmıştır.

S-3.1.2. Öğrencileri ilgi ve istekleri doğrultusunda oyun alanları yapılacaktır.

S-3.1.3. Öğrencileri ilgi ve istekleri göz önüne alınarak atölye açılacaktır.

S-3.1.4  Yapılan Tahliye ve Deprem tatbikat sayısı artırılacak , İtfaiyeden yardım istenecektir.

 

Maliyet Tahmini

• 15000 TL

Tespitler

• Öğrenme merkezlerinin yetersizliği 

• Binanın fiziki olarak çok yıpranmış ve eski olması.  

• Mali ihtiyaçların temelindeki maddi yetersizlikler. 

 

İhtiyaçlar

• Kurs öğretmeni

• Okulun fiziksel olarak etkinlikler için düzenlenmesi

                     

 

TEMA 3

  Kurumsal Kapasite

Amaç 3

Okulların kurumsal kapasite ve yeterlilikleri verimli ve sürdürülebilir bir şekilde

geliştirilecektir.

Hedef 3.2

Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin mesleki gelişimleri ve motivasyonları güçlendirilecektir.

Performans Göstergeleri

Hedefe Etkisi (%)

Başlangıç Değeri

2024

2025

2026

2027

2028

İzleme Sıklığı

Rapor Sıklığı

PG 3.2.1.   Öğretmenlerin motivasyonlarını artırmaya yönelik yapılan faaliyet sayısı

% 40

 

5

 

7

 

  8

 

  10

 

  10

 

  11

 

6 ay

 

1 yıl

PG 3.2.2 Düzenlenen memnuniyet anketi sayısı ve memnuniyet

% 30

 

1

 

2

 

2

 

3

 

3

 

4

 

6 ay

 

1 yıl

PG 3.2.3 Eğitsel değerlendirme ve tanılama hakkında bilgilendirme yapılan öğretmen oranı (%) 

% 30

 

% 75

 

% 75

 

% 80

 

% 90

 

% 100

 

% 100

 

6 ay

 

1 yıl

Koordinatör Birim

Okul idaresi, rehberlik servisi, tüm öğretmenler

İş birliği Yapılacak Birimler

Okul idaresi, rehberlik servisi, tüm öğretmenler

Riskler

• Hava durumunun olumsuz olması.

• Çok zaman alması.

• Yüksek maliyet,

• Eğitmen eksikliği

Stratejiler

S-3.2.1. Mesleki gelişime yönelik gerçekleştirilen mahalli ve merkezi hizmet içi kurslara katılım sağlanacaktır.

S-3.2.2. Üniversite ve STK’lerle iş birliği yapılarak uzman eğitimciler tarafından yönetici ve öğretmenlere yönelik eğitimler düzenlenecektir.

S-3.2.3. Yönetici ve öğretmenlerin dijital platformlar aracılığıyla verilen eğitimlere katılımı sağlanacaktır.

S-3.2.4. Öğretmenlere yönelik AR-GE destekli proje eğitimleri verilecektir.

S-3.2.5. İlgili projelere katılım sağlanacak, okul bünyesinde projeler hazırlanacak ve uygulanacaktır.

Maliyet Tahmini

• 3000

Tespitler

• Öğrenme merkezlerinin yetersizliği 

• Binanın fizikken çok yıpranmış ve eski olması.  

• Mali ihtiyaçların temelindeki maddi yetersizlikler. 

• Bahçe oyun alanlarının yetersizliği

İhtiyaçlar

• Kurs öğretmeni

• Mali ihtiyaçların temelindeki maddi yetersizlikler. 

                     

 

 

 

 

 

 

 

 

                     

        V. BÖLÜM: MALİYETLENDİRME

          2024-2028 Stratejik Planı Faaliyet/Proje Maliyetlendirme Tablosu

 

 

2024

2025

2026

2027

2028

ToplamMaliyet

Amaç1

 

 

 

 

 

 

Hedef1.1

5000

8000

12.000

16.000

20.000

61000

Hedef1.2

14.000

18.000

22.000

25.000

30.000

109000

Amaç2

 

 

 

 

 

 

Hedef2.1

15.000

18.000

22.000

25.000

28.000

108000

Hedef 2.2

10.000

15.000

20.000

25.000

30.000

100000

Amaç 3

 

 

 

 

 

 

Hedef 3.1

15.000

20.000

25000

30.000

35.000

125000

Hedef 3.2

3.000

5.000

8.000

10.000

12.000

38000

GenelYönetimGiderleri

 

 

 

 

 

 

TOPLAM

62.000TL

84.000TL

109.000TL

131.000 TL

155.000 TL

541.000 TL

 

 

            BÖLÜM VI: İZLEME VE DEĞERLENDİRME

İzleme, stratejik planın uygulanmasının sistematik olarak takip edilmesi ve raporlanması anlamını taşımaktadır. Değerlendirme ise, uygulama sonuçlarının amaç ve hedeflere kıyasla ölçülmesi ve söz konusu amaç ve hedeflerin tutarlılık ve uygunluğunun analizidir. Okulumuz Stratejik Planının onaylanarak yürürlüğe girmesiyle birlikte, uygulamasının izleme ve değerlendirmesi de başlayacaktır. Planda yer alan stratejik amaç ve onların altında bulunan stratejik hedeflere ulaşılabilmek için yürütülecek çalışmaların izlenmesi ve değerlendirilmesini zamanında ve etkin bir şekilde yapabilmek amacıyla Okulumuzda Stratejik Plan İzleme ve Değerlendirme Ekibi kurulacaktır. İzleme ve değerlendirme, planda belirtilen performans göstergeleri dikkate alınarak yapılacaktır. Stratejik amaçların ve hedeflerin gerçekleştirilmesinden sorumlu kişiler 6 aylık veya yıllık dönemler itibariyle yürüttükleri faaliyet ve projelerle ilgili raporları bir nüsha olarak hazırlayıp İzleme ve Değerlendirme Ekibine verecektir. Okulumuzun İzleme ve Değerlendirme Ekibi ( OGYE) Stratejik amaçların ve hedeflerin gerçekleştirilmesi ilgili raporları yıllık dönemler itibariyle raporları iki nüsha olarak hazırlayıp bir nüshası Okul İzleme ve Değerlendirme Ekibine bir nüshasını da İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Strateji Geliştirme bölümüne gönderecektir.

İzleme ve Değerlendirme Ekibi, iyileştirme ekiplerden gelen yıllık performans değerlendirmelerini inceleyerek, performans göstergelerinin ölçümü ve değerlendirilmesini, ait olduğu yıl içinde yapılan faaliyetlerin o yılki bütçeyle uyumu ve elde edilen sonuçların Stratejik Planda önceden belirlenen amaç ve hedeflere ne derece örtüştüğünü rapor halinde okul müdürünün bilgisine sunacaktır. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünden gelen kararlar doğrultusunda ilgili birim ve kişilere geri bildirim yapılacaktır.

Böylece, Plan’ın uygulanma sürecinde bir akşama olup olmadığı saptanacak, varsa bunların düzeltilmesine yönelik tedbirlerin alınması ile performans hedeflerine ulaşma konusunda doğru bir yaklaşım izlenmiş olacaktır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 05.07.2024 - Güncelleme: 05.07.2024 13:57 - Görüntülenme: 104
  Beğen | 0  kişi beğendi